Bukan Blog Kamu: Ketupat Asli VS Ketupat Plastik

Tuesday, August 9

Ketupat Asli VS Ketupat Plastik



semestinya ketupat asli lebih sedap sebab direbus dengan daun kelapa
yang dianyam sehingga jadi rupe begitu... sesungguhnye..
sampai sekarang saya tak reti2 lagi nak anyam ketupat..cane nak buat..
bila buat mesti tak jadi.. pastu terbelitlah di tangan sendiri...


tapi sekarang dah canggih.. beli je yang segera... berlambak dekat pasaran..
beli pastu rebus dah siap.. mudah kan?? tayah pening2 kepala
nak carik daun kelapa.. nak anyam lagi.. nak masukkan beras lagi..


tapi satu benda yang terfikir di benak hati ini...
tak pe ke rebus pakai plastik..??? ramai tau dah kan plastik ni
memang dasat bahan kimianye? tapi bila direbus sekali
dengan nasik2 itu.. sehingga menjadi pepejal.. lalu kita pun makan...
bahan kimia tu tak terebus sekali ke dengan nasik2 itu???
abihtu selama ni kita makan racun kah??? oh tidakkkk!!

klik kasik gemok ye!




raya dan ketupat tak boleh dipisahkan...
tak sah kalo tak ade.. saya tak minat makan lempang lemang..
makan la jugak.. sekadar nak merasa kan...
tapi ketupat tak boleh tinggal... lagi2 ade kuah kacang dan rendang...
perghh.. terangkat..!! lagi2 mak kita yang buat... waaahh!!
1, 2 hari je mesti abih rendang2.. kene masak lagi...


ape motip cite pasal ketupat ni... ohh makanan peberet di hari raya...
dan terfikir sebenarnye.. tak bahaya ke ketupat dalam plastik tu..
hmmm.....???





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

13 2 ORANG KATA:

mizzkechique said...

tetap suke ketupat daun...hehe

azam said...

yang asli tetap terbaek......hehehehe

suka ketupat daun kelapa

BERT said...

memang sedap.. ketupat palas pun ok

Niena Pengembara Ilahi said...

dh tentu la asli lebih sedap.. lebih menyelerakan :)

BERT said...

lapa plak tengok gamba ketupat hoho

Cinoi Lavigne said...

Wehhh hahaha ni baru puasa ke berapa dah cite ketupat rayaaaa. ishhhh terliur laaa

BERT said...

opssss hehehe lariikkkkkkkkkk

SoLy SoLicious said...

OMG.... my feveret tu..haaiisshh... bikin wa telan air liur ni..hoho

BERT said...

opsss soriii cik adikk ehhee

BeloG MTT said...

Buat sendiri baru terasa nikmatnya kan? Setiap taon memang tak pernah miss buat ketupat palas..Hikhik :)

Wahh jadi tak sabar nak beraya.. :D

shahrul said...

yg ori lagi sedap!! tapi,terliur.. puasa woo.. :P

BERT said...

@shahrul

sori bro hhehehe.. esaitet lebeh

BERT said...

@BeloG MTT

ketupat palas pun sedap gak kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...