Bukan Blog Kamu: JIKA WANITA UMPAMA IKAN....

Tuesday, August 9

JIKA WANITA UMPAMA IKAN....


Semalam cerita bahaya ikan2 di pasar kan???

Harini kita bagi satu perumpamaan konon2nye..

Wanita ni diumpamakan seperti ikan.. ape jadi???


AMARAN!!


Ini cume sendawa gurau sahaja…

Tanpa kaitan kisah hidup atau kisah benar..

Cume rekaan semata-mata sebagai hiburan untuk kita

yang tengah lesu berpuasa tu..jommm layannnn….


Jika wanita umpama ikan,

kategori ikan apakah yang jadi peberet anda?




IKAN BILIS

Bentuk dan rasanya gitu- gituuu je. tapi sedap jika digoreng garing..
Selalu sedap dimakan kalau tidak ada sayur atau tidak ada lauk yang lain....
INI BINI SENDIRI....... hehehehe



IKAN KELI

Kalo yang ini harganya murah, biasa dimakan dimana-mana saje.
Banyak dijual di tepi jalan, harus hati-hati
INI AWEK TEPI JALAN........hehehehehhee



IKAN MAS KOKI

ini jenis ikan lumayan mahal, indah bentuknya, warnanya,

dan lenggak- lenggoknya. Sayangnya hanya boleh dilihat, dikagumi,

tak boleh dimakan, kerana termasuk kategori ikan hiasan.....

INI BINI ORANG....... hehehehehe


IKAN AROWANA

Kalo yang ini kalau di aquarium memperlihatkan kesombongan

dan keangkuhan kerana tau tubuhnya indah, langkahnya lemah gemalai

dan memancing mata.. nakal melihatnya di manapun dia bergaya.....
So pasti harganya mahal kalau ingin memilikinya....

INI PERAGAWATI, CELEBRITY or keatas........hehehehehe

IKAN SALMON

Bentuknya OK, indah, dagingnya pink muda dan enak dimakan.
Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport.
Sesuai, ada nilai, ada kualiti….

INI WANITA BERKERJAYA..... wahhhhh...


IKAN BANDARAYA

Jenis ini murah dan selalu menempel di kaca aquarium.
Kalo sudah menempel, susah sgt nk lepaskannya.... mcm gam...

INI AWEK ALIM, ANAK USTAD nii....... kihkihkih




hanya kajian mengarut semata-mata..
jangan tersinggung mahupun terasa...
cume gurauan sendawa semata-mata..
jangan marah mahupun ketawa..


hehehehehe....sekian gosip ikan di petang hari...
selamat berbuka puasa!!





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

12 2 ORANG KATA:

azam said...

jgn dapat ikan JAWS dah ler.....hehehe

nanti suami kena telan

BERT said...

@azam

tu laki takot bini tu hihih

mizzkechique said...

alamak..ikan apa yer?? ikan duyung kot..haha

..cik gugu.. said...

hahahah suka3~

BERT said...

hehehee

SoLy SoLicious said...

perumpamaan menarik.. xterpikir lak..teheee

mrs redzuan said...

hehe.nice one....=)

fahmie firas said...

KREATIF
Salam kenal,
nice blog,
done following you,
Kalau free jemput singgah ke blog saya,
Bagi komen and nasihat ok.
http://fahmiefiras.blogspot.com/

NM02 said...

salam kenal. singgah sini terus follow. jom tukar link.. nnt kalu sudi, follow ai plak eh.. maceh






^_^

BERT said...

@SoLy SoLicious

ha kan skang dah terfikir kan?

BERT said...

@fahmie firas

tq datang.. okeh..

BERT said...

@NM02

tq datang sis..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...