Bukan Blog Kamu: Benci beli makanan di pasar ramadan (PARAM)

Monday, August 8

Benci beli makanan di pasar ramadan (PARAM)

hasil gambar curi di internet



saya sampai timbul rase benci tau tak?
sebab ape.... tiap kali pegi beli di pasar ramadan (param)
esoknye mesti ceret beret.. apekah?


dah banyak kali pegi param ni.. memang banyak yang kecewa dari gembira
contohnye beli karipap.. nampak sedap.. sekali beli semalam punye daaa..
kerassss!!! lebih keras dari biasa.. apa maknanye??
kompom goreng 2 kali kan?? nak buang sayang...
yang lebihan tu panas kan balik patu jual balik.. hasilnye??


tu cite karipap... tak citer air lagi ni...
beli air tembikai.. cantik kale merah airnye..
buat iman terpesona melihat kemerahan bak warna darah..
tapi bile berbuka apa rasanya??? oh daku kuciwa lagi...
bukan air tembikai.. tapi hampeh tembikai je ade..
air plak perisa sirap yang belum tentu lagi masak ke tidak air tu...


oh tertipu lagi nampaknye disitu...banyak kali dah senanye tertipu..
ku harapkan bahagia tapi derita... cerita ni pengalaman sendiri..
kadang2 singgah buat2 beli tambahan la mane tau lapa di malam hari..


tapi dalam banyak2 tu.. saya paling suke murtabak di SS18 subang jaya..
kulitnye lembut.. isinye tebal banget.. kuahnye yang sedap juge..
kalo pegi gerai pacik murtabak tu tak sah berato panjang...
persepsi masayarakat.. bila berato panjang mesti sedap kan??


hmm memang sedap pacik tu buat.. sampai gerai2 murtabak lain lengang
lalu kene jerit "muratabakkkk.. murtabakkk" untuk tarik perhatian..
tak macam kedai pacik tu...senyap sunyi jee... sebab bizi giler buat murtabak..
mesti lenguh leher pacik tu asyik tunduk je mengadap kuali lebar dia tu..



moral opdestori : masak sendiri lagi bess dari beli kat luar..
dan belila makanan yang memang dimasak kat situ...
senang kita tau makanan tu fresh dari perot kuali kan??




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

mizzkechique said...

jarang pegi param...hehe

BERT said...

serik pegi param.. tapi kdg2 g gak hehe

Salim Harmanain said...

tak pernah g param lg tahun ni sebab mak yang selalu pegi hehe..

BERT said...

oh yeke.. tak pegi pon tape

BeloG MTT said...

Jangan g param dah,parang kan param tuh...Hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...