Bukan Blog Kamu: Juadah basah puasa di Mydin USJ habis

Monday, August 1

Juadah basah puasa di Mydin USJ habis

balik dari putrajaya semalam ingat nak pegi soppenk
kat kedai paklang pasar segar di puchong prima..
pasar segar pun ader blog tau.. ceterjah jap tengok link atas tu..
semestinya ni kedai peberet saya selalu pegi kalo
nak beli barang2 basah kering mahupun lembab...


sesiapa yang duduk berhampiran boleh la singgah sini..
sebab ape tau.. barang2nye yang sentiasa segar dan murah gilak!!
kalo beli banyak2 pun mesti tak penah sampai 100...
beli banyak2 tapi ntahla.. pelik nape la murah sangat!!
memamng ramai shopping kat sini...


tapi oleh sebab malam tadik tutup awal barangkali...
kami sampai2 je dah tutup la plak.. huwaaaaaaaa...
maka kami terus berlari dengan kete biba hitam berhabuk
akibat tak basuh sebab bila basuh koto balik sebab hujan

*tupunnakcitelempangmuke*

ke mydin dekat ngan umah saya di subang jaya.
tapi alangkah pilu hatinya sebab abih lauk2 basah sudah diborong
oleh umat2 seluruh manusia yang berkunjung ke mydin itu..
selama saya penah pegi mydin itu.. jarang kejadian seumpama itu berlaku...
tinggalah lauk2 yang nak espayet dan memang dah espayet dah..

ambik jela ape yang ade... yang mane boleh digune pakai ketika
main masak2 nanti untuk dijadikan santapan berbuka pose...
banyak la bende yang abih terutama untuk masak2 ni..
terutama sekali minyak masak!! minyak masak 3 kilo tu abeh weh..
terpaksa gua hamek 1 kilo punye.. nak amik 5 kilo berat sangat..


yang bermain di benak saya ketika masa itu..
wahh berapa la untung si mydin pada wiken lepas..
memang dasat dan bertambah2 kaya le encik mydin itu...
taniah dari saya buat anda... sila cakap terima kasih pada saya
sebab saya pelanggan setia kedai anda sekian harap maklong
keh keh keh keh keh...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

7 2 ORANG KATA:

leyaliyana said...

salam =) singgah dari blog mr. ben. selamat berpuasa

azam said...

bukan situ je......semua tempat....hehehe
orang berpusu² membeli tapi tak belah²

BERT said...

OH YEKE....

HEHEHEHHEHEHEHEHEHEHE

Norhisham Nordin said...

semua org rajin masak kat umah utk buka puasa... kalo gi bazaar pun, beli makan ringan2 jek...

BERT said...

betol.. tak sedap la makan bazar.. masak sendiri lagi sedap.. lagi2 kalo masakan mak sendiri... waaa..

aimaniman said...

akak.. aimaniman ajak akak bagi kad raya kat kak anis... jom la bagi...

BERT said...

anis mane plak ni hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...