Bukan Blog Kamu: KELEBIHAN MEMBEDUNG BAYI

Wednesday, December 17

KELEBIHAN MEMBEDUNG BAYI




Kadang-kadang bayi sekarang suka menangis bila kene 
bedung kan? macam anak saya dulu kalau dibedung
tak lama je satu tangan mesti keluar walaupun tak nangis..
zaman sekarang dan moden... ada juga pengeluar
barangan bayi mengeluarkan produk bedung moden..


1. Bayi yang masih kecil mesti kene bedung... sebabnya 
boleh mengelakkan daripada bayi anda terkejut dengan 
bunyi bising di sekelilingnya... perasan takk bezanya
bila anak dibedung dan tidak dibedung???

2. Apabila bayi dibedung, bayi anda akan berasa lebih
selamat dan selesa seperti berada dalam rahim ibunya..

3. Ini juga dapat mengelakkan tangan anak anda mencakar
mukanya apabila bayi itu tidak memakai sarung tangan..

4. Bedung bayi dapat memberi kehangatan dan mengurangkan 
risiko Sindrom Bayi Mati Mengejut (SIDS) ketika tidur akibat
terkejut.. haaa.. bahayakan kalau anak tak dibedung ni???

5. Bedung juga dapat meredakan tangisan bayi sama ada
anak anda telah didiagnosis mengalami kolik atau tidak..

6. Dapat membantu ibu menyusu dengan kebih mudah
apabila anak anda dibedung... takde la merewang tangannya..





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Stuju..bedung miden ni lebih praktikal dr kita guna kain biasa, sebab tangan baby masih boleh gerak2 dalam tu. Xde la tkepit je

eMMe said...

tu la tuu..ingat lagi mase twin lahir, kurang bedung.. tido pun asyik terjaga2 je n cepat tergamam (skit2 tekejut)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...