Bukan Blog Kamu: Selesai Proses Trimester Pertama

Tuesday, December 16

Selesai Proses Trimester Pertama



Selesai sudah trimester pertama.. 3 bulan pertama yang cukup hebat..
ape yang hebat..? Biasanya ibu2 preggy time macam  ni dugaannya
ialah proses 'morning sickness' nya la kan.. kan.. kan..
kali ni beza sikit dengan preggy yang dulu..
kalau dulu mabuknya pagi2... mesti mau muntah..
sekarang pulak mabuknya malam2.. mesti mau muntah..
maka sebelah malam agak lemah gemalai pening loya..

kalau bab makan pulak.. kalau dulu makanan berminyak,
berlemak dan berempah memang tak mau masuk...
makan nasi putih, ulam dengan ikan goreng je hari2...
kali ni makan ape pun tak kisah pulak.. cuma tak makan
banyak.. makan sikit je cepat kenyang... tapi cepat lapar..

kalau dulu hati mudah terusik... sikit2 nak rasa sedih dan pilu haha
kali ni pulak hati agak keras.. tapi agak cepat marah2..
sejak ngandung ni apa yang benda suka buat semua jadi tak suka..
suka buat coklat tetiba jadi tak suka.. eh?? pening bau coklat!!

haha macam2 la kekdahnya bila dah ngandung ni  kan..
mujur suami memahami.. layan kan aje ragam bininya..
kali ni ngandung oleh sebab tak pantang makan apa2,
maka banyak makanan nak dingidammya... pantang teringat
makanan yang sedap mesti kepingin nak makan..
dulu ngandung takde pulak nak ngidam2 bagai...
mujur takde ngidam yang pelik2... oh jauhkanlaaa....

dan lagi.. mengandung kali ni badan agak mudah penat..
cepat letih.. walaupun amik vitamin pun.. kalau tak cukup
rehat mudah sangat kene semput.. maka saya dah tak boleh
dah buat kerja berat2.. sebab tu kene slowkan buat coklat..
yaa buat coklat memang penat... sangattt penattt..
nak buat tu hati mau kene sabar dan sangat cerewet pembuatannya..

rasa nak pencen jap buat coklat di kala ngandung ni..
banyak tempahan diterima terpaksa ditolak...
rezeki tu.. hm tapi takpelah.. tak berani nak amik dan janji..
takut sangat kalau tak terbuat... rosak reputasi hihi...
kepada pelanggan2 saya kalau terbaca cerita ni mohon
memahami... takpe ramai lagi pembuat coklat yang lain hihi..

tokey buat bisnes2 lain yang ringan2 aje dulu la yeh..
bila cukup rehat badan jadi sihat.. bila mengandung dan ada
masalah jantung ni yang kene dipantau sikit kesihatannya..
setakat 3 bulan pertama ni masih ok la lagi.. harapannya
kesihatan ni akan terus baik sehingga dipermudahkan
urusan bersalin nanti.. doaa2kan ya.... aminnn...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Etuza Etuza said...

follower ke 1234 wah cantik susunana nombor

Etuza Etuza said...

follower ke 1234 wah cantik susunana nombor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...