Bukan Blog Kamu: PETUA NAIKKAN HB RENDAH DENGAN CEPAT

Thursday, February 13

PETUA NAIKKAN HB RENDAH DENGAN CEPAT



Dah banyak kali terbaca masalah2 ibu mengandung berkenaan
dengan Anemia atau kekurangan darah merah atau bahasa 
canggihnya hemoglobin (HB).. syukur masa saya mengandung dulu
takde pulak masalah HB rendah... nak kata saya rajin makan iron tablet tu?
memang TAK RAJIN la nak makan kan.. jadi ape saya buat untuk 
mementenkan bacaan HB saya tiap kali checkup?

masa tu belum terlibat dalam dunia vitamin lagi.. dah 7,8 bulan baru
la nak makan vitamin.. masa preggy dulu saya cuma makan jambu batu
boleh kata tetiap hari saya mesti makan 1,2 biji jambu batu...
maka saya selamatlah dari HB rendah...banyak lagi petua lain
untuk naikkan paras HB ke tahap yang selamat.. sangat bahaya pada ibu
dan anak jika bacaan paras HB rendah dari yang sepatutnya...

CARA MENAIKKAN HB RENDAH SEMASA HAMIL
1. Makan jambu batu sebab kaya dengan zat besi, vitamin A, 
vitamin B1, vitamin B2, vitamin C, fosforus, kalsium, natrium
protien, serat, asid nikotinik, asid pantotenik dan pottasium  sumber

2. Makan hati ayam setiap hari sama ada digoreng atau ikut
 suka hatilah nak masak cemana pun janji sodapppp ehehe...

3. Makanan laut seperti kerang atau ikan bilis ke tapi kesannya
takdelahh secepat makan jambu atau makan hati ayam tu...

4. Kalau tak suka makanan kat atas tu, makan aje vitamin 
yang dibekalkan dari klinik yang anda buat checkup tu..
makan setiap hari sebab HB akan bertambah 1g/dl
kalau kita makan secara berterusan selama 10-14 hari

5. Tak berkesan jugak? makan VITALEA SHAKLEE pulak..
Pilihan ibu2 masa kini.. tak perlu lagi dah makan obimin bagai
sebab ia kaya dengan zat besi yang diformulasikan khusus
dengan 28 vitamin yang lengkap untuk tubuh badan manusia..
masalah HB rendah selesai dengan Vitalea Shaklee..

TIPS MAKAN VITAMIN
Jangan makan pil tambah darah dengan air susu, teh susu, kopi susu dan lain2
 kerana ia akan mengurangkan penyerapan vitamin tersebut...
(nanti penat2 jer makan tapi rupanya tak diserap dengan baik, HB pun tak naik)
Makan vitamin mesti betul dan setiap hari, insyaallah HB
(kepekatan darah) ibu2 sekalian akan naik dengan cepat....

APA KATA MEREKA? CUBA BACA KOMEN MEREKA...


Ok berita baik...!!Vitalea ada promosi harga jatuh menjunam bulan ni.. 
Carik saya cepat sikit untuk pertanyaan atau pembelian
BERT [SID1074830]
0168880684
bertshaklee@gmail.com



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

1 2 ORANG KATA:

permatabiru said...

alhamdulillah masa preggy ritu amalkan iberate HB maintain je..15..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...