Bukan Blog Kamu: Isaac Nawfal Ketawa Nampak Hantu..

Tuesday, February 4

Isaac Nawfal Ketawa Nampak Hantu..



Diringkaskan cerita malam tadi ni... kami ni baru pulang dari kg saya di N9..
3 hari duduk sana ada kenduri sepupu kawen.. pulang dari kampung
(Sebaik tak jem kateko.. ramai cuti sampai selasa ek?)kami ada makan2 bbq
Kat rumah mak mentua saya... meriah dengan sambutan besday bagai lagi..

Selesai makan2... kami lakibini serta anak bujang naik motor ronda2 kawasan
Perumahan.. lame tak naik motor kateko.. jakun kejap hihi... si bujang berdiri
Sambil pegang cermin duk depan.. layan kesejukan malam..

Turun motor, beliau terus melayukan diri di badan apaknya dan hampir tertidur..
Budak ni memang tak boleh kene sejuk.. mesti layu lalu tidurr.. maknya yang agak
Kejam tak bagi tidur.. eh baru pukul 10 lebih.. jangan tidur.. kang dah balik rumah
Mesti jaga... patu nak tidur balik lewat.. sape nak layan dia sampai pagi?
Orang dah ngantuk ni.. bebel saya potpetpotpet..

Kami pun pulang ke rumah... cik asben angkat barang.. saya hantar beliau ke katil
Sampai di katil beliau nak terjaga.. saya susukan beliau... tapi pabila beliau bukak
mata.. beliau ketawa.. tersengih-sengih.. eh apekah??

beliau bangun dan berdiri atas katil.. lepas tu duduk balik sambil tunduk ke
bawah katil dan ketawa mengekek2.. saya pun renung dia.. asben msuk bilik
"aik dah jaga.. pesal dia ketawa?" kami terus tengok gelagat dia..

dia ketawa lagi mengekek sambil pandang arah lantai katil..  ok lame dia gelak..
"dia nampak benda agah2 dia kot" kata cik asben lalu masuk ke bilik air..
tinggal saya dengan dia masih meneruskan merenung beliau dengan aksi
gelaknye... "nape nawfal gelak?..." tanya saya walaupun tau takde jawapan..
macam seram je.. lalu saya baca ayat qursi 3 kali.. hihi...

bila asben keluar dari bilik air saya mengadu... dia gelak la.. takut pulak..
baca ayat qursi baru benti gelak.. lepas tu kami pulak gelak hihi...
rumah ni kalau kene tinggal ade benda lain yang datang kate cik asben..
ntah saya nak caya ke tak buat2 caye jela..takpelah nawfal gelak.
kalau dia menangis tak tau ape punca susahh jugak ihihi...

untuk pengetahuan anda2..nawfal ni jenis susah gelak..
nak senyum pun payah.. dia gelak dan senyum bila perlu je.. haha..
kalau dia gelak tiba2 tu yang kasik mak dia cemas tu haha..
sekian cerita nawfal gelak nampak antu.. tah  ye tah tidak antunya..
kalau saya fikir positif.. dia seronok  balik rumah sendiri kot..
yeke?




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

1 2 ORANG KATA:

Cik Nur™ said...

budak2 ape2pun diorg nampakkan...
agaknya benda tu suka agah2 naufal...
sampai gelak naufal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...