Bukan Blog Kamu: Kenapa Bayi Tersenyum Ketika Tidur?

Tuesday, November 27

Kenapa Bayi Tersenyum Ketika Tidur?



Dapat jugak snap gambar beliau tersengih2 setelah ratusan kali cobaan 
untuk menyenap gambar beliau tersengih ketawa riang ria hari raya..
Biasa la anak pertama esaitet sikit kan.. dah anak ke lapan nanti
mesti lagi bz nak ambik gambar bagai.. *cita-cita tinggi sangat*

Saya yakin dan tau sesangat setiap bayi akan tersenyum di kala tidur..
kenapa? ada sesapa tau kenapa? heh.. macam masalah besar pulak dah..
 Orang-orang tua kata.......................................

"Dia bergurau sendawa dengan uri dia la tu"
"Adik beradik dia tengah menyakat dia"
"Ada malaikat tegur dia la"

Saya gugel di internet kot-kot ada info pasal ini dan saya jumpa ini..

Suatu ketika seorang bayi siap untuk dilahirkan, menjelang
 diturunkan, sang bayi bertanya kepada Tuhannya Yang Maha Satu.
“Para malaikat di sini mengatakan besok Engkau akan
 mengirimkanku ke dunia, tetapi bagaimana cara hidup di sana?
Hamba begitu kecil dan lemah.” kata sang bayi

Tuhan menjawab, “Aku telah memilih satu malaikat untukmu.
 Ia akan menjaga dan mengasihimu.”
“Tapi di surga apa yang hamba lakukan hanya tertawa dan bernyanyi,
ini cukup bagi hamba untuk bahagia.” Demikian kata sang bayi.

Tuhan pun menjawab, “Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum
 untukmu setiap hari, dan kamu akan merasakan kehangatan
cintanya dan jadi lebih bahagia.” - sumber

Macam-macam pendapat dan andaian orang kata ya.. 
yang pasti.. hanya Allah sahaja yang Lebih Tahu...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

13 2 ORANG KATA:

Mrs Lurve said...

suka tgk bila baby senyum time tdo..nmpk comel sgt..

Nurul Syuhada Mohd Norawai said...

comey eh tahakkk ni....hihihihi...

are_lin@yu said...

btl2..sllu dgr malaikat dg berain dgn baby ;-)

MizzTina said...

yg penting, bila diorg tidur n tersenyum, jd tmbh comel..

~ yus ~ said...

amboi! ada cita2 nak beranak 8 ke ni?....hehehe.

Akak masih eksited nak ambil gambar baby masa kecik walau dah nak beranak 5, tp tak mahu kot sampai 8, ni pun dah rasa semacam, peknen kali ni paling penat dan letih, dan paling tak larat antara semua...huhuhu.

Qhaifa Nur said...

ada kawan/uri tgh agah dia lah tu..
sukanya dpt tgk baby senyum.....

Mrs Velentine said...

yea...dia tgh main dgn uri dia..

Cho Zila said...

yang penting suka tengok bayi tidurkan..

Masya said...

iyerlah kan.. baby selalu senyum masa tidur...

Cik Nur said...

Setiap bayi pasti ada malaikat yg menjaganya..

Sebab itu diorg sentiasa di lindungi...

Rai Ourkizuna said...

bahagia gila..akak sampai skang eksaited kalau nampak anak2 senyum atau gelak dalam tidur.. hahaha..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Comel kan tgk baby senyum tgh tido....wah tinggi cita2 nk ank 8....moga tcapai hiksss

Che Rosliza Che mat said...

kadang2 tue...tgh tidur pun nangis...hihihi...kata orang2 tue urinya menyakat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...