Bukan Blog Kamu: Saya nak berniaga dari rumah... Boleh?

Friday, November 30

Saya nak berniaga dari rumah... Boleh?

Ape pasal tak boleh? boleh kan aje.. dari terperap kosong jadi 
surirumah.. ape kata kalau buat bisnes.. maasyukk jugak poket..
Sebenarnya dalam diam pun saya ada berniaga sambilan..
Bila rajin tu datang seronok je bila tengok duit tu masuk..

Baru2 ni ade sembang dengan usahawan muda.. sangat kagum dengan
kesungguhan dan kegigihan beliau.. hanya berniaga dari rumah
tapi saya kira lumayan dan banyak untung juga beliau tu.. tapi bukan
bisnes online ya.. akibat terkagum.. saya pun nak jadi macam dia..

Saya dah malas nak kerja makan gaji.. lepas SPM ada je keje saya 
buat.. sambung belajar.. habis belajar terus kerja.. tak pernah  rasa
menganggur.. Pernah jugak 2 bulan bercuti tu pun sebab cuti sekolah 
masa saya jadi cikgu sandaran dulu selama setahun je hehe..
Kerja terakhir saya masa di Subang Jaya dan berhenti lepas kawen..

Cukuplah tu.. tak silap pengalaman kerja saya mau ade 10 jenis jugak..
banyak kerja.. banyak pengalaman.. banyak saya belajar macam2...
Saya sangat minat jadi surirumah.. jaga laki.. jaga anak.. heh heh
dan saya lagi minat bekerja sendiri.. sendiri usaha.. sendiri dapat hasil..
Akibat dorongan dari usahawan muda tu.. maka nak jugalah saya
mengambil seriyus untuk berniaga dari rumah.... hmm tapi ape ye!!! hihi



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

17 2 ORANG KATA:

Mrs Lurve said...

wah bagus2...nak berniaga apa tue?

Masya said...

berniaga ni biaser untung janji rajin cr pelanggan...

Rai Ourkizuna said...

wahh..bagus bert..kena pandai bahagi masa ok..skang ni da ada anak.. nak urus rumah tangga..nak bisnes.. kena uruskan masa sungguh sungguh..

banyak jenis perniagaan yg boleh buat. depends pada apa yg bert minat..good luck!

are_lin@yu said...

buka nurseri lah dear..nawfal dh ada.hehe

MizzTina said...

bagus tau bisnes ni.. apa lg, fkr la nk bizz apa.. :)

Qhaifa Nur said...

byk kelebihan bisnes dr umah ni...anak/rumahtangga terjaga..good luck

Cik Nur said...

teruskan usaha..!
rezeki nopal..!

nak bisnes ape tu..
cpat la citer omma nopal..hihihi

Kakzakie said...

Kakak dulu pun macam tu Bert macam nak buat kerja dari rumah. Sebab masa tu banyak sangat org tempah baju tak larat bila siang kerja, malam pula menjahit. Last tak ambil lagi tempahan baju kerja siang aje sampai sekarang...

cik violet said...

jom bisnes same kak ;p

cik violet said...

jom bisnes same kak ;p

Cho Zila said...

akak tengok kalu kena caranya memang menjadi punya.. Insyaallah teruskan dapat ilmu supaya lebih berjaya..

LelakiSemalam said...

kalau x 1000 dalih...pasti boleh!

misshannajr said...

yakin boleh...saya pun teringin nak buat bisnes tp tak larat rasanya bila dok pikir kerja hakiki skrg..ponat sgt..

puan.mila said...

bisnes sendiri mmg bes..9/10 rezeki Allah dtgnya dri brniaga..insyaAllah..moga succes!!!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nak bisnes apa tu bert hikss

syiela said...

best tu... In Sha ALlah boleh nanti bert.. gud luck ye

ideablast said...

buat biz dr umah mmg bagus, freedom!! mungkin ni blh bg inspirasi kat korang.. masih kerja pun blh buat 4-5angka, dahsyat kan? http://bit.ly/kerja-sambilan-makan-gaji

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...