Bukan Blog Kamu: Perkhidmatan maybank dalam pejabat pos

Tuesday, August 23

Perkhidmatan maybank dalam pejabat pos


berapa kurun lamenye saya tidak menjengah ke pejabat pos..
tade plak saya tau pejabat pos sekarang sudah macam2 adaaa...
isshhh memang lame gile sampai tak ingat bila las kali pegi pejabat pos..
sehinggalah semalam saya singgah di pejabat pos atas urusan
nak mereniyu lesen kereta di pejabat pos kg gajah perak..


bercanggahan pendapat dengan cik asven..
saya nak buat setahun beliau suruh buat 2 tahun macam dia jugak..
atas alasan tahun depan tak perlu lagi nak fikir nak renew lagi..
kononye tahun depan akan lapang dada sebentar laaa..
ishh... raya2 ni malas betul nak membazir itu ini..
banyak benda yang nak dishoppingkan kan??
so dengan rase gundah gulana nye saya turutkan juga 2 tahun..


mase melangut tunggu nombor dan bergosip itu ini dengan cik asven..
tibe2 saya ternampak satu bunting di tepi pintu pejabat pos itu..
saya pun tengok apekemende yang boleh dibuat
salah satunya masukkan duit dalam akaun simpanan..
oohhhh yekeee!!! takde la saya tau pon...sungguh gayat diri ini..
ketinggalan zaman sungguh saya dalam arena pejabat pos itu..


ahaaa!! kebetulan memang nak pegi maybank nak masukkan duit..
saya pun terus isi borang dengan rakusnye..
alih2 tang isi no akauun kantooi sudah...
no akaun dalam empon bimbit la plak.. dah la tinggal kat rumah!!
dengan penuh rasa kecewa kami pun pulang
setelah selesai urusan mereniyu lesen di kala puasa ini....


untuk mengubat hati yang lara kami pun menyinggah
di param kg gajah itu.. dah macam YB beliau..
asal lalu lalang je ader je orang tegor.. sampai naik segan...
orang lame.. mesti la ader yang kenal.. same jugak kalo kat tempat sendiri..
bila pegi param je mesti jumpa kawan2 lama atau sedara mara..
sama ada tegur atau tidak je kan?? kira boleh jejak kasih la
bila pegi param di kawasan sendiri ni.. hehehe...




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

6 2 ORANG KATA:

mizzkechique said...

sm la..MK pun dh berkurun x g pejbt pos..

SoLy SoLicious said...

kite setahun sekali p pejabat pos..tu pun sebab nak pos kad raya....hahahaha

Niena Pengembara Ilahi said...

eheh.. ye ke? kalo gi pejabat pos sbb nk renew lesen ngan road tax je...

BERT said...

@mizzkechique

tader urusan bakpe nak pegi.. selagi boleh kriim saya kirim je haha malas gile

BERT said...

@SoLy SoLicious

ajinnye hantar kad raya

BERT said...

@Niena Pengembara Ilahi

skg maybank punye urusan pon boleh.. bayar kredit card ke kete ke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...