Bukan Blog Kamu: Maksiat dalam tandas... ish ish ish

Tuesday, August 16

Maksiat dalam tandas... ish ish ish


Tempat :

Kelas 6 Melur


Subjek :

Pelajaran Bahasa Melayu.


Situasi :

Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat

dan pandangan masing - masing mengenai tajuk

"Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam"


Sharifah Aina Binti Jeffry Anas :

pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat

dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak

berkemampuan menyewa bilik hotel.


Zakaria Bin Mohammad Khuzairi :

Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang

dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara itu.


Khairil Osman Bin Abd. Rahman :

Menurut firasat saya, remaja tersebut berada dalam keadaan

kelam kabut. Tak sempat cari hotel. Dan sebab utama yang lain,

mereka buta tentang agama.


Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan :

Saya tidak bersetuju bahawa pelajar tersebut buta tentang agama.


Khairil Osman Bin Abd. Rahman :

Kenapa pulak? bukankah umat Yang melakukan maksiat sebegini

sebenarnya tidak tahu atau tidak menghayati pendidikan agama?



Cikgu Sahab :

(bertanya kepada Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan). Mengapa kamu

tidak bersetuju dengan pendapat Khairil Osman Bin Abd. Rahman ?


Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan :

Sebenarnya mereka amat arif dengan agama. Sebab mereka tahu

yang malaikat TIDAK akan masuk tandas . Oleh itu, jika mereka

melakukan maksiat dalam tandas , malaikat tidak dapat menulis

amalan buruk yang mereka lakukan.


Cikgu Sahab :

?!! apekah???


moral opdestori : jauhi zina meskipun dalam tandas..hohoh




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

10 2 ORANG KATA:

mizzkechique said...

haha..bijak btl!!!

SoLy SoLicious said...

jauuhh benor budak2 ni mikir..haisshhh

BERT said...

@mizzkechique

terlebih bijak la hehe

BERT said...

@SoLy SoLicious

kihkih

azam said...

hahaha...dalam tandas xde malaikat ye??

ALLAH MAHA MELIHAT

BeloG MTT said...

Hahaha kalau dalam tandas tu dapat lari kejap la kiranya? Pelawokkk ! ^^

BERT said...

@azam

ceruk mana pon menyorok pun tak kan dapat lari jugak

BERT said...

@BeloG MTT

minded budak yang cube memanipulasi alam ini

Diana @ bilakukatacinta said...

dalam tandas tempat setan berkumpul..

BERT said...

@Diana @ bilakukatacinta

memang tepat..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...