Bukan Blog Kamu: Peniaga bazar ramadan cekik darah kene tindakan.. padanmuke!!

Friday, August 12

Peniaga bazar ramadan cekik darah kene tindakan.. padanmuke!!

pinjam gamba dari pacik gugel..


ha kan dah kene!!..
saya dapat sms lagi dari bernama

"12 peniaga bazar ramadan dikenekan tindakan mengikut
Akta Anti Pencatutan oleh KPDNKK kerana menjual barang
makanan dengan harga yang melampaui batasannye pun adoi"


ha memang mahal pun.. pernah terbeli kuih satu bijik yang kecik
harganya 50sen..60sen..80sen wahh... mahall2...
pernah amik lauk dan nasik...
ikan keli + sayur + kerabu perut + teh o ais = RM9.70
wahhh memang mahal.. tapi nasib baik sedap la jugak...
nasik kerabu campur daging masak kicap sket.. RM7.00..


ntahla.. tak pasti harga pasaran cemana...
main ambik je ikot tekak selera napsu membuas
tatkala nampak makanan.. tapi bila nak bayar.. gulpp!!
huyoooo... bese makan tengahari tade sampai camtu kot..
pegi pasar malam pun takkan ader harga camtu kot..
ke saya yang ketinggalan???


setelah lauk pauk basah dan kering beli...
maka kami simpan dalam peti ais..
tiap kali nak bukak puasa.. haruslah masak kan..??
lebih sedap, kenyang 3 hari hingga menjilat jari sendiri..
makanan beli?? hmm kadang2 tak seindah rupa yang disangka..
dah beli telan jela.. sedap tak sedap belakang kira...nanti membazir..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

6 2 ORANG KATA:

CikMiMiey said...

tulah , mcm 2 taktik mereka nih . ade tuh harga pon tak letak , mula le nak cekik darah kasi haga mahal2 .. aiyaaakkk

BERT said...

@CikMiMiey

masak sndri je lagi sedap woo

mizzkechique said...

hambek ko.. asek nk untung je kan..

BERT said...

@mizzkechique

kan dah kene...

nurul asyikin(kak chik) said...

yup...kdnag2 hrga memang xLOgik,,,kalu sdap xpe la,,,ciksyikin kena ayam+ikan RM12 ingit,gler ke menda,,tp sanar2,,,igat bln Pose,,tp still xpuas hati,,patutnya bln Rmdhan yh mulia nie agak2 la,,nk niaga pun pikir la,,,mcekik darah nmanya....baik mkn nasi+telor,,,lg sedap,,

BERT said...

@nurul asyikin(kak chik)

nak kaya cepat la tu hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...