Bukan Blog Kamu: Sahur 6.33 pagi

Wednesday, August 10

Sahur 6.33 pagi



krenggg kronggg krenggg kronggg... (alarm)

bunyi jam alarm di empon bimbit saya dinihari pada pukul 5.00 pagi..
target untuk bangun pagi tak lain tak bukan semestinya
nak bangun sahur kerana itu waktu yang sangat sesuai untuk dikejutkan
oleh jam alarm di empon bimbittt cap ayam saya....

bunyi je pukul 5.. bangun tu mesti nak dekat 5 setengah jugak..
bukak mata + snooze jam 5 menet + bunyi lagi + mengeliyat +
menguap sebesar naga laut afrika + mengeliyat lagi + letup2kan satu badan +
duduk atas katil + termenung jauh + mengeliyat lagi + masuk tandas +
buat pape yang patut + baru pegi makan = kenyang!!

tu adalah rutin tiap kali bersahur... satu pengalaman yang tak boleh lupe
dimana kejadian semalam lepas snooze jam 5 menet..sudah terlajak...
tengok pada jam di empon bimbit sudah 5 setengah..alamak!!
cepat2 bersahur!! makan kurma pon jadila serta sky juice di pagi hari..!!
itu sudah memadai daripada tak bersahur langsung!!

siap selaju mungkin dengan niat nak saho laju2...
alih2 tertoleh pada jam di dekoder astro...aikkk??
takkan lama sangat aku siap ?? dah 6.33 pagi plak??
tadi tengok jam baru 5.30 pagi??

setelah saya merenung jam dengan tajam..
saya yakin yang sebenarnya saya sudah silap..
dah memang 6.30 pon.. tak syak lagi!!
hmm teros la sembahyang subuh tanpa kompromi lagi...

tak jadi la saya besahur.. tapi kembali tidur lepas subuh...
krohhh krohhh... dalam hati tu cakap.. alaaa mata ni tertengok jam astro plak
kalo tak dapat gak makan kurma barang seulas 2..
pastu baru perasan jam dah salah hahaha...

ishh tak baik tau!!
jom kita tengok drama dalam majalah ujang kat bawah ni...
kalo yang dah tengok mesti dah tau...
kalo yang tak tengok lagi jum tengok ni...
lawak bangun sahur...



nasib baik tade orang kejutkan saya sahur sebegini rupa..
kalo tak mesti jadi macam pakdin beramboi ni jugak...haha..

okeh tips untuk kejut sahur sudah didedahkan..
boleh dipratikkan jika anda susah nak kejotkan sape2 yang susah bangun..
kompom bangun dengan segera tanpa prejudis lagi..

kehkehkehkehkeh





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

14 2 ORANG KATA:

Waqheh said...

gua penah kejutkan membe hosmate gua sebegitu rupa beb..keh keh

salam ramadan, gua nak singgah sahur tapi dah terlajak plak..

BERT said...

ha same la.. pg tadi pun terlajak.. streessss!!

azam said...

hehehehe......biasalah tu....
terlajak sekali-sekala

mizzkechique said...

hehe..seb bek jenis dgr alarm trus bgn...


kartun tu sgt lwk.. nk try la kt housemate.. haha

Niena Pengembara Ilahi said...

tdi pgi xterlajak.. tpi terlajak masuk opis hehe

BERT said...

@mizzkechique

haha sile la gune

BERT said...

@azam

kecewa takpat sahur

BERT said...

@Niena Pengembara Ilahi

bangun lmbat ek hehe

Pn. Sheila said...

hehehe... sma ler sy pun x sedar bila jaga dh subuh... huhuhu

dwaty said...

saya bangun awal tapi....

http://dwaty85.blogspot.com/2011/08/kelekaan-buat-aku-terlupa.html

BERT said...

@Pn. Sheila

kene tido awal.. senang nak bangun kot...

BERT said...

@dwaty

taniah dapat bangun awal hehe

Pn. Sheila said...

btl bet try iku instruction tu bt...

BERT said...

okeh.. sy buat ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...