Bukan Blog Kamu: SYAITAN DUDUK DALAM HIDUNG ANDA hehe

Friday, August 19

SYAITAN DUDUK DALAM HIDUNG ANDA hehe


nak tau tak, hidung adalah salah satu anggota yang amat

disukai oleh syaitan. Masa yang paling sesuai untuk setan ni

datang masa manusia sedang enak tido berdengkorr..

tak dengkor pun datang jugak yee!


masa tu syaitan akan berkumpul kat dalam hidung. tak pasti dengan

cepat tepat kenapa dia suker sangat dengan lubang hidung

manusia tetapi ia boleh menganggu kita untuk bangun dari tidur…


bersihkan hidong (korek hidung dengan sopan) apabile bangun dari tidur

adalah satu amalan yang dilakukan oleh Rasullullah selain dari bersugi.

Bayangkanlah syaitan buat sarang dalam lubang hidung kita,

macam-macam dia bikin wooo. (macam-macam adaa)



Cara nak membersihkannya dengan cara begini :-


Berselawatlah dan gunakan jari yang paling kecil, dengan perlahan-lahan

dan penuh kesopanan tanpa buang merata-rata atau meletakkan

di tempat tak sepatutnye. tapi jangan korek masa berpuasa.. batal plak kang..

nak bukak pose dengan mengorek hidung pun ape salahnye..



Jangan gunakan ibu jari yang besar atau sebarang objek tajam kerana

takut la hidung anda akan cedera parah sehingga mengeluarkan darah

ataupun bulu hidung akan tertanggal dan menjejaskan rupa paras pulak,

nanti lubang tu akan jadi luas macam serombong kapal daa. kehkehkehkeh


Nak bubuh sabun dettol pun boleh jugak supaya lebih wangi

tetapi jangan le banyak sangat, nanti berbuih pulak lubang hidung tu,

boleh lemas tu atau nanti orang ingat sawan hidung plak haha kan susah,

setakat ni takda seorang pun yang sanggup buat CPR melalui lubang hidung.


Kalau teringat sama-sama lah kita mengamalkannya kerana

melalui hidunglah kita menyedut udara pemberian Allah dan dapat

menghidu bau syurga (ini bergantung kepada amalan masing-masing ye).


Akhir kata........

"Walaupun dirimu tidak kukenal tetapi lubang hidungmu

tetap menjadi pujaan hatikuu"


Hadis Abu Hurairah r.a: Nabi s.a.w telah bersabda:

Apabila seseorang dari kamu bangkit dari tidur, maka hendaklah dia

memasukkan air ke dalam hidung dan menghembusnya keluar sebanyak

tiga kali kerana sesungguhnya syaitan tidur dalam rongga hidungnya

iaitu ketika dia tidur (Muslim)




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

Pn. Sheila said...

hehehe... tang bwh tu best mmg ingat slu.... gd info... :-)

SoLy SoLicious said...

betol2.. kat hidung kita ni lah tempat setan selalu duk lepak ha....

BERT said...

@Pn. Sheila

ye gud2 heheh

BERT said...

@SoLy SoLicious

skg diorg tade.. tgh kene kurung.. hidung kita bebas yeehh

Adah.Freak said...

hahahhaa tergelak gelak baca entry ni. hihi. good info maktam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...