Bukan Blog Kamu: Tukang masak gaduh dengan pelanggan.. gilak!

Friday, July 15

Tukang masak gaduh dengan pelanggan.. gilak!


bila baca berita ni kan..
teringat kisah saya makan beramai2 bersama rakan taulan
di satu restoren di mana kami menunggu makanan agak lame...
separuh dari rombongan kami sudah dapat..
separuh lagi belum termasuk saya..
saya dah naik behrang.. gile lapaaaa weh.. dah kul 10 lebih malam...
tunggunye dari pukul 9 lebih.. mau dekat 2 jam... eh betul ke kire tu?


tunggu punye tunggu hati dah mule panas..
kitorang yang belum dapat makanan ni dok saun2 pelayan kat situ..
"bro.. maner tak sampai2 lagi?..lamer tunggu..lain dah dapat?"
"tunggu je la.. tak leh sabar ke???" marah pelayan tu...
"aikk marah nampak?" saun aku balik...
"tunggu jela. lagi pun ni bukan meja aku.. tanye la diorang!!"
bentak pelayan tu lagi.. saya memang bengang betul dengan orang camni..
cukup pantang sebagai pelayan atau peniaga tak pandai jaga pelanggan..
dia pun mempergikan diri sendiri dan buat2 sibuk dengan kejenye..
kitorang dah jeling2 dia sambil buat perbincangan dengan rapi..


tiap kali dia lalu kitorang pandang dengan mata singa yang lapa nasik..
dia saun lagi "aper pandang2??" dia boleh cakap camtu..??
silap la ko!! orang tengah lapa ko cakap camtu kan...
"ko marah eh.. takpe.. jap lagi kitorang nak jumpe manager!"
kate aku dengan bengis sekali.. argghhh marah nehh!!
"ingat aku takut?kalo kat luar ni korang mmg makan penumbuk
aku la.. eee geram lak aku aii" herdik mangkuk tu pada kami..


aii ni dah melampau ni kan?? so kami nekad..
makanan yang akan sampai jap lagi kitorang tanak makan!!
merajuk.. saya pun hasut kawan2 yang lain jangan makan jugak..
sebab separuh dari kawan2 kami yang dah makan tu
dah abih makan pun.. makanan kitorang pun tak sampai2 lagi..
takkan diorang nak tunggu kitorang makan plak nantikan,,
hari pun dah lewat malam plak tuh.!!


sampai je makanan tu kitorang tanak makan...
ape lagi mengamuk la tukang masak tu.. orang indon..
"iyya makanannya uddah di masak.. sila makan"
kata tukang masak indon itu dengan marahnya...
"tanak2 kitorang tanak makan.. korang kalo nak makan jugak
sila bungkus je.. aku tanak!!" saya kata dengan diorang...
memang hati aku dah kecewa sebab gadoh dengan pelayan tu..
bila dah setel... kitorang pun berato ramai2 kat kaunter..


yeesss peluang baik ni... manager dia ader kat kaunter tu..
saya dengan eksennye pun mengadu dengan penuh perasaan
" encik..kami tanak amik makanan tu sebab kami kene marah
dengan pelayan tu.. namanye ***** suka2 je marah kami..
kami ni kan pelanggan.. tak kisah la lambat atau cepat
tapi kalo dah nak ajak bertumbuk tu kira melampau la kan?"
"oh yeke.. ok2 saya akan panggil budak tu.. saya mintak mahap
dengan kebiadaban pelayan kami...takpelah kalo tanak makan..
saya mintak mahap..saya pentingkan pelanggan dari pelayan"
pujuk manager tu balik.. saya pon sengeh2 macam kerang masam
sebab bangga gile dapat mengadu untuk tarik simpati.. ahhahaha...


akhirnya manusia itu dikenakan tindakan.. kami pun bergembira...
dia tak layak jadi pelayan.. dia layak jadi orang lain yang suke bergadoh..
boleh plak ajak gadoh?? pertama kali la pegi restoran besar macam tu
ader pelayan yang tader sivik minded!! kene "sekolah" balik kot..


kisah benar pengalaman saya ni berlaku tahun lepas..
lebih kurang same dengan berita yang saya baca ni...
tapi ader beza sket la... cerbace sket...

SEREMBAN 13 Julai - Gara-gara terlalu marah terhadap pelanggannya yang enggan makan

makanan dimasak setelah memesannya, seorang tukang masak menetak mangsa

di sebuah restoran dekat Temiang di sini kelmarin.

Berikutan insiden yang berlaku pukul 9.25 malam itu,

mangsa berusia 39 tahun cedera di tangan kanannya.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata,

ia bermula apabila mangsa yang dipercayai mabuk pergi ke restoran

berkenaan lalu memesan satu hidangan.

"Tukang masak itu yang berusia 36 tahun lalu memasak makanan tersebut.

Bagaimanapun, apabila makanan yang dipesan sampai,

mangsa enggan makan hingga berlakunya pertengkaran.





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

11 2 ORANG KATA:

~marlia maya~ said...

huishkkkkk berani nyer pelayan tu buat cmtu yerkkkk...xrsau kne buang kje pe??

skang ni sume kes mcm ni. xpuas hati hal kcik jer trus tetak,bunuh.bahaya2

TWEETY BERT said...

TAH.. JAHAT!!

azam said...

ish...tembak je.....
mabuk camnilah

TWEETY BERT said...

tapi tayah sampai tetak kot

Niena Pengembara Ilahi said...

dlu kan..kan, pnah gadoh ngan tkang masak, lmbat smpai makanan tu.. tetiba je dia bwk kuar air.. lam tu ada kahak, kuang ajar, kalo ye pun ludah cukup la.. eerkk

TWEETY BERT said...

eeeeeeeee bapak gilak kuwang ajaqq...

NURUL AINI NORAZMAN said...

dunia skunk tetak menetak bunuh mmbunuh ni perkara bese dah,.hadooii,, takot..

SoLy SoLicious said...

kalo mkn lambat sampai, bse nye , sy dan rakan kansel aje teruih.. ape mcm service mcm tuh..dh ler main tarik2 muke bagai kan

TWEETY BERT said...

tade raser bersalah bile lambat.. ajak gado plak.. tu yg tensen tu..

mizzkechique said...

mmg kt ada hak nk mrh.. customer always right..

seb bek xkena tetak..huhu

TWEETY BERT said...

tau tape.. dalam marah2 tu takot jugak senanye hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...