Tuesday, July 5

Saya rasa tertipuuuuuuuuuu!! aku benci kau sampai mati..!!!




bila dikenangkan balik boleh menangisss woo..
asyikkk fikir jer nak luah ker tidak..
lamer dah pendam ni...


saya nak gunakan satu perkhidmatan
atau lebih dikenali sebagai service la...
maka saya selaku pelanggan dan beliau ialah peniaga la kan?
apa-apa perkara yang nak ditempah mestila berdeposit kan?
maka saya pun dah bayar deposit separuh daripada bayaran penuh..
untuk menikmati SERVICE A...
lalu beliau pun bagi resit menggunakan email..



tapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan maka
saya pun bawak berbincang balik dengan peniaga itu
untuk bertukar kepada SERVICE B plak...
maka beliau pun bersetuju tanpa prejudis lagi..
dia kata tader masalah pun..
tapi bila saya tanya harga cemana sebab saya dah bayar
deposit dalam jumlah yang banyak...
DIA TAK JAWAB APA-APA PUN..
cume kate ok sahaja dan bersetuju untuk bertukar service..


bukan sekali saya tanya tapi banyak kali.. dia tak jawab pun pasal harga..
sampailah saya mendapat SERVICE B tersebut...
selesai saya menggunakan perkhidmatan tu..
maka saya pun tanya bayaran cemana dan tinggal berapa..
sebab dah tukar service kan???


dengan slumber dia jawab saya perlu membayar mengikut perjanjian asal..
bayar ikut SERVICE A!!!!.. saya ulang balik apa yang beliau janjikan..


"aritu kan dah bincang kita tukar.. awak pun bersetuju..
tapi kenapa saya mesti bayar mengikut SERVICE A??"


"saya memang kate okey je kalo nak tukar service..
cuma saya tak kata yer pun nak tukar HARGA"


terkesima jer dengan jawapan tu..
dia kate saya telah merugikan dia sebab tukar service..
dia ader masalah dengan pembayaran gaji pekerja la..
dah beli macam2 la... so masalah dia tu saya kene tanggung ker??
abih tu deposit yang aku bayar tu ko dah joli katak??


KALU RASE RUGI NAPA DIA SETUJU NAK TUKAR SERVICE TU?


andaikata dia tak setuju dari awal dan MENGELUH RUGI BAGAI KAN?
saya boleh bertimbang raser lagi untuk tidak menukar service tersebut..
tapi bila saya dah dapat service B tapi disuruh bayar service A..
saper tak hengennnnnnnnnnnnnnnn!!!
kene tipuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! bencikkkkkkkkkkkkkk!!!


yang paling saya terkilan..
saya tanya balik dan nak kompom harga dia buat tak layan pun..
dia diam je sampai la saya dapat perkhidmatan yang paling bangsat sekali..
andaikata dia cakap awal2 yang harga pun tak tukar..
saya boleh kansel untuk bertukar service..
saya boleh follow service asal.. nak bayar pun tade masalah..
tapi bila dia diam dan ader cubaan menipu..
tu yang betul2 buat saya kecewa....


kalo bezanya sengget 2 hengget saya tak kisah..
kalo bezanye ratusan sekali pun tak kisahh!!
tapi melibatkan ribu riban memang aku kesaaahh!!
frustnye raser nak report polis je... kecewa sangat..


buat pengetahuan sesape yang bace cerita boring dari saya ni kan..
sekarang ni dah berbulan dia SENYAPPPPPPP je..
kater nak fikir cemana nak buat...tapi DIAMM!! demyu la sengal..
saya cuba untuk hubungi beliau tapi tak dapat..nak lari kan???



andai kata saya tak dapat menuntut hak saya..
tapelah.. dunia akhirat saya tak halalkan..
makanlah ko duit haram tu ye..
sakit hati pedih jiwa merana..
moga Tuhan kabulkan doa mangsa teraniaya ni...
moga Tuhan bagi petunjuk pada beliau...
ko hidup pun tak serupa orang..sukahatikolah..


dengar cerita.. dah ramai pelanggan merungut pasal dia..
oh bodohnye aku tak betul2 buat pemeriksaan dengan
manusia durjana itu.. okla.. gua pasrah jela...
kalo ko nak lari larilah..
tapi akhirat ko takkan dapat terlepasssssssssss!!!


biasanya peniaga ikut kehendak pelanggan..
ni terbalik plak.. pelanggan plak nak kene ikot cakap peniaga..
banyak la bende saya frust dengan MANUSIA BERTUAH tu..
ikotkan hati nak kensel teros je..
memandangkan dah bayar dengan jumlah yang banyak..
terpaksa la akur je... rugi plak nak kensel semua..


yang saya boleh buat cuma merintih dan menangis je
bila kenang-kenangkan balik...hmm memang kecewa...
aper boleh buat.. dah masanya saya RUGI...
semoga saya tabah mengharungi onak dan duri..
tapelah.. redha jer la.. isk isk isk isk....


SAYA MEMANG BENCI DIA SAMPAI MATI..
SAKIT HATIIIIIIII SESANGAAATTT!!




13 comments:

Unknown said...

pihak yg mendominasi slalu ambek kesempatn... :(


letter for you
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/dear-wenger.html

BERT said...

tahla.. memang perasss

MizzTina said...

erkkk..kijamnya!!!

BERT said...

tah mencikkk

Student uniSZA said...

ouhh .. sgt x patot berkelakuan spt itu org !! xpe kak .... kat dunia mmg la boley lepas tapi di sana nanti pasti ada balasan .Tuhan MAHA AdiL tuk semua hambaNya ... ^^

BERT said...

sabar jela.. tapelah.. dah rugi.. myb ader rezeki tempat lain... lantak dialah nak lari tu.. sakit hati sungguh..

Cinoi Lavigne said...

nape x tulis je servis dia tu. atau nama sipi2 ke. haha ajhat gilaaa ai ni klu kena mcm tu mmg lahh kannn

Ce'gu JAERA said...

sabar ye.. saya pun salu kena macam tu.. huhuhu

BERT said...

maleh la nak bagitau saper dan service ape...saya penyegan orangnye ahha..

sabo jerla ni..hmm :((

Niena Muhammad said...

ouh.. sangat2 kejemmmm !

BERT said...

lantak dia makan duit tabetul..

~iz~ said...

pengalama pasti mematangkan...hehee

pasni berhati2 yer..memang selalunya peniaga ni nak untung jer tampa memikirkan perasaan orang...

BERT said...

sakit hati sesangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...