Bukan Blog Kamu: Petua Tahan Lama (^_^)

Monday, July 25

Petua Tahan Lama (^_^)

SYHHHH!!! JGN BAGITAU ORG LAIN……….


Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo........ Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama nie, ya? Kat bawah nie ada petua untuk ' tahan lama ' .


KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun. Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja. Gunakan sebelah pada 31 December 2008. Dan sebelah lagi pada 1 January 2009. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?


NASI / LAUK
Biar tahan lebih lama, Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria. Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.


PAKAIAN
Nak tahan lama Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach. Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach. Jangan bawa mandi kat beach. Gantung bila disimpan. Cuci guna air jeram/hujan. Jangan bagi pinjam kat kawan!!!. Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER... BAJU SENDIRI SIMPAN. hahaha


KERETA
Nak tahan lama. Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk. jangan bagi abuk masuk.. jangan bagi wap air masuk. bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.


UMUR
Umur nak tahan lama? Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).


ROKOK
Rokok nak tahan lama? Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat hahaaa....


TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam, rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan, Jujur dan ikhlas je!!!!


Last word: SELAMAT BERTAHAN LAMA...
Sentiasa terbuka dan rasional....




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

makdara TERdiva said...

tp kencing jangan tahan..
nanti dpt batu karang.. :D

BERT said...

haha betol2

Ujang9897 said...

tahan lama lain takde ek..hahaahha

BERT said...

cari tpt lain haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...