Bukan Blog Kamu: Sarapan Kegemaran : Kuih Telinga Keling

Thursday, September 8

Sarapan Kegemaran : Kuih Telinga Keling


ni antara kuih peberet saya kuih telinga keling...
bukan saya yang gelarkannye.. tapi sejak azali lagi
kuih ini digelar sebegitu rupa.. kenapa ye..
ape plak asal usulnye sehingga kuih ini diberi nama sebegitu rupa..


walaupun namanya tidak indah tetapi rasenye sungguh enak sekali..
barangsiapa yang pernah mencuba sudah pasti akan menyukainya
dan kepada yang tak pernah memakaninya sudah pasti tak tau
apakah rasenye kuih tradisional melayu sejak azali ini...


kenapa saya buat entry pasal kuih ini??
ini adalah kerana saya sedang menikmati kuih ini
sambil menaip entry ini tande saya sedang menikmati kuih ini
dengan penuh raser gembira sehingga tersenyum seorang diri...


lebih dasat lagi saya hanya tau je makan kuih ini
dan sudah pasti tak pernah mempelajari pembikinan ini kuih..
rasenye yang kenyal manis bertepung dan berminyak ini
membuatkan saya kekenyangan dengan hanya bersarapan
kuih telinga keling ini...dengan ini saya akhiri ucapan saya
dengan ucapan selamat pagi dan selamat bersarapan..
sekian laporan sarapan pagi di pagi hari...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

Rai said...

suka jugak!! tapi suka yg version crunchy sikit tu..kalau dah lemau tak bes sangat..saya pun tak fandai buat..hihi..

BERT said...

@Rai

sdp kuih ni kan.. abih sudah hehe

abghani said...

kt johor panggil kuih deram deram

BERT said...

@abghani

ooo.. deram2.. baru tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...