Bukan Blog Kamu: cerita di televisyen asyik-asyik cerita hantu je!!!

Monday, September 12

cerita di televisyen asyik-asyik cerita hantu je!!!


telalu banyakkkkkkkkkkkkk tau takkkkkkkkkk!!!!
ohh emo lagi penulis blog ini hari...sabar keh sabarr...
kat wayang cite antu.. kat tivi pon cite hantu..
kat tenet pon ader cite hantu.. alam realiti pon ader hantu lagi...
asyik2 hantu hantu hantu...!!! hantu punye hantuuu!!!

mentang2 la puasa baru je abih 2 minggu gitu..
time raya mesti banyak cite hantu keluar...!
seolah2 nak meraikan kedatangan hantu kembali ke dunia
setelah diikat selama sebulan 'disana' kan?

hari raya cite la pasal raya.. balik2 hantu..!
mesti hantu bangge gile orang buat cite pasal mereka...
mereka digeruni.. ditakuti dan diserami.. seolah2 mereka kuat
dan boleh menakutkan manusia meskipun manusia
jauh lebih emsem dan cantik lagi daripada hantu...

baru2 ni ader layan satu cerita hantu... tajuknye hantu gigi..
cerita komedi seram la konon.. sekali tengok macam cite hantu kak limah
pon ader jugak.. cume di ubah suai sket la..kebanyakkannye
pelakon komedi la.. lawak gak citer dia..tapi bila hantu giginya
keluar takot jugak nengoknye.. macam berok jonggang je rupenye! haha

kesimpulannye.. memang saya tak minat langsung dengan hantu2
ni meskipun kadang2 ader gak tengok tu pun atas desakan je..
sebab saya ni sangat sangat sangat segan dengan hantu..
buat ape nak takut dengan mereka kan??? diorang cuma bayangan je..

tak pernah dengar lagi hantu jadi pembunuh kepada manusia..
kalo ader pon sume dalam tivi je.. kalo betol2 tak pastila..
tapi memang tak pernah dengar hantu boleh bunuh manusia..

ader orang pernah ajar.. kalo kita diserangi bayangan hantu
selain dari baca ayat2 yang patut.. kita kene marah mereka itu seperti
"ko jangan kacau aku boleh takk!! aku tak kaco ko jangan kaco aku!!"
perlu marah mereka dengan tegas dan garang sekali
tatkala anda merasakan anda sedang diganggu..
sebab hantu ni takot bila manusia tak takot dengan mereka...
katenyeeee laaaa!!! tak pasti betol ke idak..

dahla tu.. buat la citer lain. yang lebih bermoral..
boleh bagi pedoman sket kat manusia2..
kesannye.. budak2 pon takut dengan hantu...
baik dia takut dengan benda yang berpekdah ke..
bosan la layan cite hantu.. segan nak tengok muke hantu..
nanti asyik terkenang2 je... tido tak basah.. mandi pun tak lena..




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

8 2 ORANG KATA:

Umie Artoqiemie said...

x abes2 pasal hantu.. an?

abghani said...

entah la..sampaikan aku dh tk takut antu

mizzkechique said...

benci cite antu!!!

aimie amalina said...

hehehehe
tu la
antu
antu
antu
tapi mimi suke ak la cite antu..kikiki

BERT said...

@Umie Artoqiemie

tule pasalnye

BERT said...

@abghani

haha sebab dah lali ek

BERT said...

@mizzkechique

metoott metott

BERT said...

@aimie amalina

ader gak peminat antu hehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...