Bukan Blog Kamu: 3 remaja tunjuk bakat hahahaha

Tuesday, September 20

3 remaja tunjuk bakat hahahaha



tergelak2 bace kisah 3 budak jahil..
bajet bess dan nak belagak plak..
tak tau ke ape yang dibuat nye salah...
mungkin ade yang dah tau cite ni.. mungkin belom..
saya sebarkan dari email saya hehehhehe



Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak.

Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko.

Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam tak senang duduk.

Pada satu hari tok imam tu datang dengan niat nak tarbiyah depa ni.



Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar.

Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.

Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke?

Takpa, nanti kami buktikan yg kami bukan la

jahil sangat seperti yang disangkakan" .


Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib

pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan,

"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala...". Dengan segera tok imam merampas

mikrofon daripada Ali dan menyuruh Tok Bilal azan semula.

Terselah kejahilan Ali.


Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun

mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal,

angkat sekali tak khusyuk, angkat 2 kali pun tak khusyuk jugak lagi...


Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam.

"Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam."

Tok imam pun undur le ke belakang.


Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!"

Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat.

Tiba-tiba je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, "Aaa, tengok!

Sekali jee tokkkk!!" Lalu batallah solat Budin.


Yg lain-lain pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam.

Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula

dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg wirid-wiridnya sekali.

Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...


Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni...

Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.


Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee..."


Tok imam pun terkedu & terpana...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

0 2 ORANG KATA:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...