Bukan Blog Kamu: Permainan yang belum pupus

Wednesday, September 28

Permainan yang belum pupus



permainan yang rasenye masih wujud lagi

Kebarangkalian pon masih ader yang main lagi…

Layang-layang

Selalu bermain di waktu petang..

Bersama rakan taulan di masa lapang…

Bukan waktu angin kencang…

Mahupun semasa minum petang…

Kwang kwang kwang


Gasing

Main gasing boleh jadi pening…

Biler tengok gasing pusing-pusing…

Kalo kalah kene tendang dari garisan keliling..

Padan muke sape suruh tak pandai main gasing..

Wink wink wink

Guli

Ini permainan baling-baling guli..

Bukan nak main untuk geli-geli…

Saper terer main guli boleh dapat banyak guli..

Saper kalah main guli padan muke kamu lagi…

Hii hii hii


Galah Panjang / Galah Adang

Nak main ni kene ader garisan panjang

Biasanya main lapan orang…

Syok boleh adang-adang orang..

Yang menang tu mesti kaki dia panjang…

Kwang kwang kwang

Teng-teng

Main tengteng sua kene senteng

Kalo pijak garisan boleh kalah main tenteng

Nak main tenteng kene ader batu tenteng…

Kalo kalah tak boleh lagi main tenteng…

Ngeng ngeng ngeng

Congkak

Main congkak jangan sampai belagak

Sebab jadi juara bertahan main congkak

Boleh 2 orang jer main congkak..

Kalo lebih orang pegi beli lain congkak..

Hak hak hak


Cukup setakat itu sahaja dulu…

Ader lagi permainan dolu2 yang masih belum

Dikasiktau disini… bersambung lagi di lain waktu..

Lalalalalala…



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

7 2 ORANG KATA:

Miss Nadya said...

nad suka tengok org men layang2..:)

men congkak pon best..:)

mizzkechique said...

satu lgi...batu seremban.. muehehe.. paling suke men congkak..

BERT said...

hehe betoll2

Munna said...

hahaha lawak la..pndai pulak buat pantun eh =)

aimie amalina said...

waaaaaaaaaaaa
sume game tu suke sgt smp la =]

BERT said...

@Munna

hihih

BERT said...

@aimie amalina

bess kn dlu main ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...