Bukan Blog Kamu: Penyakit tiga serangkai kini menyerang manusia!!

Tuesday, September 13

Penyakit tiga serangkai kini menyerang manusia!!


penyakit 3 serangkai ini biasa terjadi pada semua golongan
manusia tak kira kaya atau pun miskin..
bila terkena demam badan akan jadi sejuk panas...
bila dapat selesema hidung akan berair dan asyik bersin...
bila batuk tekak akan menjadi perit dan terkohok2
kadang2 boleh mengeluarkan kahak serta lendir...


apa yang saya bebelkan ini semua sudah sedia maklum..
dan tipulah anda anda semua tak pernah kene penyakit 3 serangkai ini..
kadang2 taklah kene sekali 3.. mungkin batuk seseme je..
atau kadang2 demam sahaja ataupun demam seseme je kan kan kan?


penyakit 3 serangkai ini telah menyerang saya sejak semalam lagi..
saya kini telah demam batuk dan seseme tahap bukan kritikal..
masih boleh bekerja cume pening2 lalat serta mahu terbaring
melelapkan mata di atas katil diselimuti selimut tebal,
batal yang empuk dan memeluk bantal peluk sehingga kepanasan.
ubat yang di telan malam tadi masih terkesan sehingga kini
menyebabkan saya lalok dan rasa mahu tidur kembali...


motif entry ini hanya untuk mengkasik tau sumorang
bahawa saya sedang dihinggapi penyakit demam batuk seseme je..
hehehehhee... tadepapepun motif yang berfaedah...
terima kasih kalo sudi terbaca sehingga terbuang masa anda hehe



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

12 2 ORANG KATA:

azam said...

penyakit biasa ni...

ada penyakit pelik² menyerang manusia dah sekarang. BAHAYA lak tu

xde ubat

BERT said...

@azam

ha betol3

mizzkechique said...

sakit tu kan penghapus dosa kecil.. semoga cpt sembuh yer.. :)

BERT said...

ha betul tu.. mekaseh.. rase tak larat je.. nak tidoooo je rasenye zzz

SoLy SoLicious said...

xsuke jugak..huhuh

BERT said...

@SoLy SoLicious

suke tasuke kene terima wuhuu

abghani said...

penyakit ni tk bahaya tapi merimaskan

Rai said...

take care dear..semoga cepat sembuh..

Rtp Farra Arisha said...

arisha skrg sedang mengalami penyakit tiga serangkai ini..huh..so bored ada penyakit seperti ini..

btw, hopefully u'll be recovered soon! :)

BERT said...

@abghani

layu la arini

BERT said...

@Rai

tq kak rai..

BERT said...

@Rtp Farra Arisha

aah samela kita.. tademut sepnjang hari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...