Bukan Blog Kamu: ALASAN PEREMPUAN TAK NAK PAKAI TUDUNG

Tuesday, September 6

ALASAN PEREMPUAN TAK NAK PAKAI TUDUNG

Alasan biasa wanita tanak pakai tudung


Ade orang nak pakai untuk berfashion…

Ade orang pakai untuk menutup urat aurat…

Ade orang nak pakai masa dah tua kerepot nanti..

Ade orang nak pakai masa ‘sampai seru’ nanti..


Ade orang pakai sebab nak pegi ziarah kubur..

Ade orang pakai sebab nak pegi mahkamah syariah..

Ade orang pakai sebab nak pegi kenduri kendara…

Ade jugak orang pakai sebab nak melawat orang meninggal..

Ade jugak yang pakai untuk bulan puasa sahaja…


Terpulang pada individu itu nak pakai waktu ape pun..

Orang kate “hak masing2 la nak pakai ke tidak.. kubur lain2 kan”


Ape alasan biasa wanita guna ketika menjawab persoalan cenggini..


“alaa panas la pakai tudung.. rimas dowh”

-api neraka lagi sejuk dari panas dunia kot-


“nanti tua aku pakai la masa dah jadi mak budak ke..

Aku muda lagi la.. macam makcik2 la pakai tudung nih”

-mati tak kira tua atau muda kan-


“ish tanak la pakai.. tak bergaya langsung”

- dah macam2 fesyen bertudung skang ni kan?-


“kalo aku pakai tudung nanti orang tak tau

aku ade rambut yang cantik panjang mengurai”

-rambutmu yang cantik milik suamimu-


“kolot la pakai tudung..tak moden langsung!”

-kat sane nanti taula kolot ke tak kolot-


“aku tak pakai tudung pun hati aku baik..

Alaa yang bertudung tu pun belum tentu baik..

Lagi jahat dari yang tak bertudung plak tuhh!!”

-alasan untuk menutup kelemahan sendiri dan

Carik kelemahan orang lain supaya dia nampak mulia sket

Tapi memang manusia tak sempurna dan sentiasa buat kesilapan-


Macam2 alasan kan?? Tapi ape balasannye nanti?


Balasan wanita yang membuka rambut kepalanya selain suaminya,

akan digantung dengan rambutnya di atas api neraka

sehingga menggelegak otaknya, berterusan selama ia tidak menutupnya.


* Dada yang sengaja dibuka atau ditonjolkan supaya kelihatan seksi,

akan di gantung atas api neraka dengan pusat dan buah dadanya

diikat dengan rantai neraka sebagai penggantungnya.


* Betis dan paha yang terselak-selak,

sedia untuk dipanggang.. pedihnya tidak terkira.


sekadar peringatan buat diri sendiri dan orang awam

supaya sentiasa beringat sebab kadang2 kita alpa dengan

keindahan dunia yang sementara…


yang bertudung tapi berbogel pun ade.. wow seksii yuuu… huhu




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

mizzkechique said...

selalu ingtkn diri sendiri.. skang pun dlm tempoh berhijrah.. =)

BERT said...

@mizzkechique

alhamdulillah.. sesamela kite ye

Fathin Fazila Razali said...

kalau utk yang bertudung tu.. bukan bertudunug je.. tapi betul2 menutup aurat.. insya allah.. sm2 mengingati antara kita supaya nanti tidak saling disoal.

Ku Azhar said...

terbaekk!!! bg lg dlm2! kih3 :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...