Bukan Blog Kamu: Budak jumpe kakak atas pokok..

Monday, September 12

Budak jumpe kakak atas pokok..

pesal aku ni asyik citer hantu plak nih hahaha...
mula2 citer pasal anak buah saya lambai2 tangan kat hantu..
kedua bersungut pasal rancangan skang banyak cite hantu..
skang ni plak nak citer pasal budak nampak hantu kat pokok plak..

ok2 ok2 lasssss lassss.... hihihi...
teringat kat sorang kawan ni di mana anaknye nampak hantu jugak..
cerita ni macam ni... dalam satu perjalanan pulang ke rumah sendiri
melewati satu laluan usang dan suram diliputi oleh rimbunan pokok2
yang menyeramkan jiwa dan raga sapa2 yang lalu di situ...
(lokasinya dirahsiakan sebab saya pon tak ingat kat mana haha)

tibanya di laluan itu seorang anak kecil kalo tak silap
dalam lingkungan empat tahun laaa cuba memberitahu bapanye...
"ayahhh.... nape kakak tu duduk atas pokok????"
anaknye bersuara tatkala melalui jalan suram itu
sambil menunjukkan ke arah pokok besar gileee di sebelah jalan....

" ish mane ader kakak... tader sape la sayangg"
balas ayahnye dengan macho di luaran takut di dalaman...

"ader la ayah... kakak tu duduk atas pokok.. rambut dia panjang"
jawab anaknye dengan tak puas hati plak dia.. ehh lempang kang!

"dah2 tade pape... tade sape2 pon... tidooo!!"
marah ayahnye dengan rase ketakutan yang di soroknye haha...
anaknye pon diam bila kene marah...mesti tak puas hati lagi agaknye...

dah tu je cite dia.. pastu mak apak budak tu cite la dengan sumerang..
sampai la kat telinga saya ni.. pastu tertulis sudah kat blog nih....
tiap kali nampak pokok besar.. takkan aku pandang tau tak!!
takot ternampak kakak yang duduk bersantai2 di atas pokok...
kalo nampak.. kompom tensen setahun dan tak kuar rumah ahhaa...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

12 2 ORANG KATA:

azam said...

mintak duit raya dari kakak.....hehehe

seram²∞

mizzkechique said...

adeh..nape cite antu je ni.. seram ai tau..

BERT said...

@azam

kalo ader duit la kan hahaa

BERT said...

@mizzkechique

haha terpengaruh minggu lepas asyik tgk cite hantu je

Tentang Kita said...

penah kena...dia berupa housemate masa study kt UUM dulu

BERT said...

@Tentang Kita

hantu menyamar namenye tu hehe

Adah The Freak said...

Mu..ni cerita ank Alia la...ms diorg blk drrumah kakak hsbd Alia yg dok peringgit...ada ingat skrg? @ kakngah

aimie amalina said...

aiyaaaaaakkkkk
tamoooooo tgkkk!

SoLy SoLicious said...

ee..mengerikan...pandang bawah jelah ye bile jalan..heee

BERT said...

@Adah The Freak

haaa baru ingat alia punye cerita hahahahhaha adehhhaiii lupeeeee

BERT said...

@aimie amalina

katon jela cik adik maness

BERT said...

@SoLy SoLicious

haha jangan sampai terlanggar benda di atas yee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...