Bukan Blog Kamu: Persiapan raya laki bini - pengsan!!

Tuesday, September 6

Persiapan raya laki bini - pengsan!!



pengsan di hari raya!! haha pertama kali terpengsan..
cemana tak pengsan.. 3 hari sebelum raya saya balik ke rumah cik asven
dan cubaan untuk menolong mengemas dan mendeco di rumah baru kami
tapi sebenarnya lame la sebab ni rumah kuwates...


dengan berkat keinginan dan keminatan kami dalam mendeco2
maka kami sepakat untuk merubah kejadian asal rumah tersebut
supaya lebih menarik untuk didiami dan diduduki bersama tak lama lagi..
menurut kata cik asven saya bila selesai mendeco itu


"bila rumah kemas dan cantik mengikut selere tekak sendiri
maka nak balik rumah pun bess... sebab rumah ni tempat untuk
berehat dan b'seronok.. kalo rumah pun bersepah & tak menarik
nak balik rumah pun tak seronok..."



saya hangguk2 kepala tanda setuju yang amat sangat...




di bahagian ruang tamu untuk dicat warna putih seluruhnya
supaya tampak suci lagi menyucikan dari sebarang kotoran hina dina..
nampak kan di ruangan depan yang agak usang dimamah usia
yang tak pasti berapa lama sudah beliau hidup disitu...





selesai mengecat putih di seluruh alam rumah itu maka
tibalah masanya untuk membuat 'feature wall' di bahagian depan
berwarne darah merah menyala tanda warna peberet kami berdua hihihi..
asyik gamba asven saya je yang ade kan mesti ade orang
nak kate saya ngulor sawe kan di atas katil..??


oh tidak saya tanak la bergambar kerana tidak mengizinkan
dan semestinya tidak menutup aurat plak dalam rumah sendiri..
keadaan semakin huru hara dan masih tidak stabil
sejibik macam kapal tongkang pecah yang belum dikemaskan...
sabar2.. nanti keje saya la nak kemas2 itu semua...



tadddaaaa.. dah siap dah.. kalo tak silap mulanya kami cat
ni pon dah tengah malam... siapnye pun tengah pagi la ni...
keadaan pun masih huru hara dan kacau bilau lagi hihi..



setelah selesai di ruangan hall ruang tamu untuk tetamu
maka kami pun mula menyusun alat2 untuk menonton
dan alat2 untuk menduduki di ruangan itu serta langsir raya
untuk menutupi tingkap agar orang luar tak boleh sekodeng
ape kami buat dalam rumah serta mengurangkan cahaya matahari
masuk kedalam rumah dengan sewenang-wenangnye...


maka apa hasilnyeeeee???

v
v
v
v
v
v
v
v



siapppppppp!! untuk tetamu datang beraya
dengan beriye2 di rumah kami yang baru dideco
khas buat kami berdua dan untuk tetamu yang bakal
bertandang nanti di rumah kami nanti...
biasa je pun.. nak panggil eric leong tak mampu plak...


ruangan depan dah la ye.. takkan setiap inci rumah
nak di ceritakan.. bukan bess pon citer pasal rumah ni..
maka akhirnya.. setelah menyenep gambar2 sebelum raya..
apabile tiba hari raya kami tak sempat nak bergambar raya..
dengan sakannye sebab bateri kamera dah habissss!!
tensennnnnn tade banyak gambar rayeee.. uwwaaaaaaa.....






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

16 2 ORANG KATA:

Fad said...

wahh...cam eric plak..hehe..cantek..

BERT said...

@Fad

semangat deco umah je.. deco manusia tak berapa sangat hehe

mizzkechique said...

wah..nmpk kemas.. cantek!!

BERT said...

@mizzkechique

mood raye dah datang hehe

Rai said...

santeknya warna merah tu..kena dengan pintu..sakan rumah beraya.. hehe..

BERT said...

@Rai

haha sakan.. dok umahnye kejap je..

Kakkoii said...

1st pic.. mak ai mcm tongkang pecah..

last pic.. mak ai lawonye

Bulan Purnama said...

cantek cat warne oren .. umah bp warne oren gak :)

Jom same2 tukar link blog nak :) : SEGMEN TUKAR LINK BLOG

SoLy SoLicious said...

pergh.. menarik..warna pun chantek

BERT said...

@Kakkoii

saje kasik sepah2 baru la nampak real punye deco hahaha

BERT said...

@Bulan Purnama

tu bukan oren.. merah.. aah lam gbr nampak oren plak ye

BERT said...

@SoLy SoLicious

illusi optik haha

Ku Azhar said...

waaa!!!! blh la deco bilik ku! :D

BERT said...

erkk.. tak retila.. ni laki sy yang buat.. sy cume jadi penyapu sampah dan pengemas je hahah

aimie amalina said...

pehhhh
mang aye sakan ye akak
very2 the nice la..hihihihi

BERT said...

@aimie amalina

sebab nak beraya pestime jadi laki bini haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...