Bukan Blog Kamu: Budak kecil memang senang nampak hantu kan?

Monday, September 12

Budak kecil memang senang nampak hantu kan?

kisah betul ini terjadi pada sabtu lepas
ketika saya, cik asven serta adik2nya di dalam sebuah kereta
yang sedang dipanaskan enjinnya di depan rumah..

kami ingin memulakan perjalanan di malam hari sekitar
jam 8.30 malam untuk ke hospital teluk intan bahagian kecemasan
kerana kami dalam keadaan cemas untuk menghantar pesakit kanak2
yang cemas dengan penyakitnya iaitu cirit birit yang melemaskan!!

sewaktu memanaskan enjin.. cik asven sedang memegang kanak2
yang berumur 2 tahun yang sudah pandai cakap walopon pelat,
peramah, ceria, suke tegur manusia dan binatang dan tak takut ape pon..
sedang kami bergosip2 sebelum memulakan perjalanan,
tiba2 budak dua tahun yang dipegang oleh cik asven di tempat pemandu
melambai2kan tangan sambil mengatakan babai dengan sungguh riang
sekali ke arah hadapan sambil lompat2 keceriaan...

"babaiii babaii babaii babai"
ha camtulah lebih kurang budak tu cakap wehh..
cik asven pon pelik pada budak itu lalu ditanya pada budak itu..
"hakim!!! kamu lambai sape haa?"
" tuuuu.. tuuu.." budak itu menjawab sambil menunjukkan
sekepal penumbuk sebesar batu kelikir ke arah hutan yang gelap itu..

kami berlima di dalam kereta itu serentak menjerit sekuat hati..
ade yang memalingkan muka ke belakang.. ader yang tertunduk
ke lantai ader yang menutup muka dengan tapak tangan
dan tergelak2 kejeritan kahkahkahkah...

sungguh lucu sekali keadaan itu.. kami ketakutan sambil ketawaan...
tanya lagi cik asven pada budak tu..."kamu lambai kat sape hakim??"
"tuuuu.... huargghhhh" jerit itu budak dan tunjuk penumbuk lagi..
serentak lagi kali kedua kami menjerit macam ni.. "arghhhhhhh"

cuba anda bayangkan?? budak itu menunjukkan penumbuk
dan melambai2kan tangannye ke arah sesuatu ke arah hutan
kecil di depan rumah di mana ader satu pokok besaarrrr gileeeee kat situ..
mana tak kami menjerit terlolong2??? takut nak pandang kat situ gelap!
dengan segera cik asven pon memasuki gear satu dan terus bergerak..
"lagi lame tunggu lagi ape tah budak ni nampak kang" sungut ci asven

kalo anda nak tahu.. budak ni memang suke babai2 kat sesape
lagi2 kalo dia nak berjalan naik kenderaan..dan akan tunjuk penumbuk
keciknye tu kat sesape yang dia tak kenal bajet garang...
persoalannya kami di situ.. saper yang dia nampakkkk???



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

19 2 ORANG KATA:

Diana @ bilakukatacinta said...

kite pon pernah mengalami keadaan sedemikian rupa..masa p telok batik....kami buat barbeque malam-malam tepi pantai..dekat ngan pokok besar..tetiba anak my fren menangis2 tak henti2..usia dia dalam 3 thn.. Pagi tu kami tanya kenapa menangis. Dia kata dia nampak ada lembaga kat pokok kata... "wahai manusia..." sebab tu dia menangis. Sebab takut

azam said...

pergh.....seram....hehehe

memang budak² nampak semuanya

mizzkechique said...

aiyokk... sm la dgn anak buah MK dl.. siap ckp gini.. "mama, nape muka atuk tu buruk" smbil tunjuk tingakp kt dapur.. huhuhu

BERT said...

@Diana @ bilakukatacinta

diorg ader siksen kot hehee...

BERT said...

@azam

budak ni tak takot.. tah ape tah dia nmpak agaknye

BERT said...

@mizzkechique

ahhaha adoiii serrammmnyeee huhu

Niena Pengembara Ilahi said...

A''ah.. dak kecik mmg mdah nampak bnda2 camni....

pnah skali masa study dlu,ank sedara kwn tegur ckp kt blkh tu ada pmpuan rambut pnjang meleret..dpn bilik kami dlu kubur... msa tu waktu magrib

BERT said...

@Niena Pengembara Ilahi

pergghh... lagi serammm... kalo ader kat situ kmpom nangeh sudahh hoho

kinn said...

oh hoii takut nyee. seraammm =.=

http://sakinahabdul.blogspot.com/2011/09/bermulanya-semester-baru.html

BERT said...

@kinn

ehhe tautappe

JIJI YU said...

pegang kepala die baca ayat kursi

BERT said...

@JIJI YU

oo camtu ke.. hehe tak buat pon,... kitorg tergelak2 je.. tak teringat plak.. sebbaek tak kene sampuk itu budak

AsyieqiN Rkey said...

ok seram...>.<

ank mmber lak penah men depan umah sorg2..pastu bile mak die pggil ckp..

'kejap la mama kakak men ngan kwn kakak nie"

padahal xde sape kat situ...kucing pon xde..die men sorg2..

=.='

BERT said...

@AsyieqiN Rkey

hehe ader gak peneman dia ye huhu

Cik Purple Pinkypuff said...

lucu lak dak hakim tuh siap kasik penumbuk.. haha. dia steady jer.. siap tengok lagi "bende" tuh.. korang yg tak tengok pulak menjerit ye.. hahaha~~ :D
cp pon penah kena mcm tuh..mase tuh cp kat dlm bilik ngan adek2 sepupu, sorang 3 tahun, sorang lg baru 7 bulan.. memula yg umo 3 tahun main dekat2 tingkap, sekali tetiba dia lari sembunyi blakang dinding sambil ckp "ada hantu..ee takut! muka buruk! " pastu cp tanya, mana? dia tunjuk tingkap.. pastu tak lama pastu, c baby yg baring guling2 dekat tingkap nih pulak nangis sekuat hati mcm kena dera jer.. =_=' jadi cp pon apa lagi, angkat kaki la laju laju.. hahaha~~ tp kan, mase tuh belum malam lagi.. petang2 lepas asar la kot..

aimie amalina said...

aigoooo
agak menakotkan di situ ye
huhuhuhu
tapi tulah
deme mang diberi anugerah dpt tgk hantu2 ni..haiyo....

BERT said...

@Cik Purple Pinkypuff

tu lepasal.. budak tu rilek je.. kitorg jerit lebeh2..

wahh siang2 pn ader antu gak kan huhu

BERT said...

@aimie amalina

tgk budak la.. ader yang nanges.. ader yang buat lawak macam si hakim ni ahha

BERT said...

@aimie amalina

tgk budak la.. ader yang nanges.. ader yang buat lawak macam si hakim ni ahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...