Bukan Blog Kamu: Cara2 malas nak layan SALESMAN

Wednesday, September 14

Cara2 malas nak layan SALESMAN




rumah atau pejabat anda di datangi jurujual?

malas nak layan?? tanak layan sebab tade duit nak beli??

tanak kene tipu dengan jurujual yang kadang2 penipu??

apakah caranya untuk mengelak dari melayan jurujual ni..

cube ikot tips berikot mane tau berhasil... hehehhe.. jangan marahhh!




1. Berpura-pura sibuk ketika salesman datang ke
opis anda, jika dia mintak 5 minit anda beri la
salesman tue 20 sen suruh dia pergi main jauh-
jauh.


2. Cuba menyamarkan diri anda dengan keadaaan
sekeliling seperti bertukar menjadi meja ka, kerusi
ka, pembancuh kopi ka..janji salesman tue tidak
dapat mengesan kewujudan hidupan di opis tue.



3. Sengaja keluarkan dasar kocek anda bagi
kelihatan tidak ada duit, padahal anda mempunyai
duit berkoyan-koyan hasil daripada mengepau kanak-kanak.


4. Cuba alihkan topik perbincangan si salesman
contohnya jika si salesman cuba mempromote
barang ,anda hendaklah cuba mencari topik yang
lain daripada lain supaya si salesman akan bosan
dan terus give up nak jual barang kepada anda.


5. Tampal stiker no salesman allowed depan pintu
opis, senang dan mudah...kalau si salesman tue
tak reti bahasa jugak karate aja medula oblongata
beliau dgn harapan beliau akan hilang ingatan.


SELAMAT MENCUBAAA!!!



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

10 2 ORANG KATA:

Niena Pengembara Ilahi said...

aritu ada bebudak dtg yg xknl dtg mntak duit raya.. nina ckp nina pn ngah tggu tuan rumah gak... hehe, kejam x?

BERT said...

@Niena Pengembara Ilahi

ahhha giler kejam nina haha

mizzkechique said...

sy nk menyamar jadi tibi boleh x?? hahaha

Diana @ bilakukatacinta said...

no 5 paling paraktikal....tp kekadang tak paham bahse...

BERT said...

@mizzkechique

boleh.. kotakkan muke anda haha

BERT said...

@Diana @ bilakukatacinta

diorg pure2 tanampak la tuh ahha

azam said...

hehehe/....kesian kat salesman.

cari makan jugak

BERT said...

@azam

bile tgk memang kesian... tak beli kesian.. nak beli kesian kat diri hihi

aimie amalina said...

waaaa
kikiki
kene tampai kat umah or kat kete ni
hehehe
maceh akk!=]

BERT said...

@aimie amalina

tampal kat badan sendiri je.. gerenti salesman takot haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...