Bukan Blog Kamu: Ucapan Selamat Hari Jadi paling panjang di dunia

Monday, February 13

Ucapan Selamat Hari Jadi paling panjang di dunia


pernah baca ucapan selamat hari jadi paling panjang?
harini saya nak kepochi pasal ucapan paling panjang..
dan saya suke suki je kata ucapan paling panjang dalam dunia
sebabnya saya tak pernah jumpa ucapan hari jadi
sepanjang itu persis sebuah sinopsis sebuah novel...

..............................................................................................................

dingin nyer pagi ni...dan mungkin panas akan menyusul

di kala tengahari... apalah nasib kepada petani-petani, tumbuh-tumbuhan

seperti cili kmpung dan sebagainya.... tetapi dalam keadaan panas begini

tak perlu lah kita bersungut-sungut macam bayi nak botol susu...

e.g : bu nak cucu (sambil tangan bayi tersebut menarik-narik baju

kebaya bandung ibunya)... kerana apa tak perlu bersungut,

kerana pada hari ni ada orang yg patut dirai dengan penuh gemilang

(kalau ada balance bunga api raya cina aritu sila nyalakan sekarang

supaya bertambah gemilang).... ape2 pon, happy birthday and

good afternoon to my beloved SIL (sister in law).. semoga dipanjangkan rezeki

dan beli souvenir kat penang utk kami sekeluarga..kithkithkithkithemmpui....

yang ikhlas tapi jauh Amirul Khairudin & Bert Atiah


................................................................................................................

sebenarnya ini adalah ucapan dari cik asven saya di FB
kepada kakak ipar beliau merangkap saya punya kakak la..
jatuh tarikhnya pada 12/2/12 semalam punye cite...
kebetulan kakak saya pada ketika itu berada di pulau pinang
kerna menghadiri kursus tak taula ape kursusnye hehehe...
setelah itu saya mendapati akak saya tidak berdiam diri...
lalu dibalasnya juga dengan balasan komen yang berjela panjangnya...

......................................................................................................................

tq brother in law Amirul Khairudin..dalam sepoi angin pinggir pantai miami

di batu feringgi ini terhibur sungguh hati acik membaca bait-bait aluan kata

hari lahir ala prolog sebuah cerpen, sekalung penghargaan dan terima kasih

diucapkan, terisi masa yang terluang menunggu pengangkutan ke lapangan

udara, sudah masanya berlalu terbang kerana misi yang telah selesai,

malangnya acik tak sempat menjejak tanda mata berharga..

andai ada jeruk pala barang sepaket dua mungkin disimpan untuk dinda berdua

agar tak ralat rasa di jiwa.... salam dari bumi mutiara dari acik yg dah

bertambah usia tapi berazam penuh untuk terus jelita dulu kini

dan selamanya:)...kehkehkeh




sekian laporan epibesdeytuyu harini di bulan februari....





Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

azam said...

panjang dan penuh erti....dan kegembiraan....

BERT said...

ye memang sangat bar arti

eMMe said...

best la ucapan besday yg amat puitis, hehehe..terhibur membacanya...moga bahgia sentiasa Bert!!

BERT said...

ye mekaseh kak emme heheheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...