Bukan Blog Kamu: Tips menumbuk cili dengan sungguh selesa!!!

Wednesday, February 29

Tips menumbuk cili dengan sungguh selesa!!!



Alhamdulillah.. jumpa jugak panduan bagaimana
nak menumbuk cili dengan selesa sekali...

buat suri rumah atau sesiapa sahaja yang suka masak2..
dan suke menumbuk cili dengan menggunakan lesung batu..
pernah rasa kan biji cili terpelanting ke muka, tangan dan lelain?
dengan sebab itu akan membuatkan menjadi pijar sehingga rimas kan?

dengan cara begini.. pengalaman pahit itu akan hilang
jika anda ikut tips ini.. semoga anda lebih selesa
untuk menumbuk cili tanpa rasa pijar lagi di mana2..
mari kita saksikan tips menumbuk cili dengan selesa...

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



orang kata petua orang tua ni memang berguna...
boleh lah anda amalkan cara begini...
tapi jangan sampai lemas dalam kelemasan pula..
pastikan ada lubang untuk anda bernafas kalau tidak......
arwah la anda ketika menumbuk cili itu... heheheheheh..

SELAMAT MENCOBAAAAAAAA!!!!








Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

:: Mrs.Eady :: said...

haahah..baik pakai helmet je la kang lemas pulakkk.. :D

Munnafendy said...

waaaa cool la makcik ni =P

eMMe said...

risau makcik tu tercungap2 n collapse di situ, cili kemana lesung batu kemana, huhuh...

fizafantagirO said...

hahaha .. tabik lah makcik ! kelass gitu ^^

izyantyPersonalTaste said...

dh lama tak tumbuk sambal guna lesung batu, skrg belender je senang he3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...