Bukan Blog Kamu: slumber je kutuk anak dan suami sendiri...

Monday, February 13

slumber je kutuk anak dan suami sendiri...


tak pasti lah anda-anda jenis macamana...
tak tipu jujur cakap saya ni kadang2 kalo sampai seru
memang kuat merungut itu.. merungut ini...

tapi bila kita mencari sesuatu motivasi diri yang baik untuk
digunakan pada masa kini, akan datang dan selamanya
supaya dapat baiki kelemahan dan keburukkan bebenor sendiri...

kadang2 saya tengok selamba je kutuk laki/suami
dalam FB atau twitter... nak bagitau semua orang
keburukan suami sendiri pada kawan2... aduhh!!!
saya tak pernah dan tak berani nak buat..
kelemahan dan kebaikan suami simpan sendiri sudah...
harap di masa depan pun saya tanak atau tak akan buat...
dosyeeeee tauuu huhuh..

tersentuh hati saya baca status yang saya rasa sangat mabeles
untuk memotibetkan saya dan mungkin pembaca lainnya
tentang rungutan terhadap anak atau pasangan suami atau isteri..
nak tau apekemende yang saya baca tu??

.......................................................................................................

Berapa ramai ibu muda yang sering merungut anak mereka nakal.

Cuba tanya diri kita mahu anak nakal dan sihat atau sakit dan tidak nakal.

Henti label anak anak dgn " hyperactive" etc. Sebut yang baik.

Jika anak nakal kemungkinan perlu perhatian terutama baru dapat

adik baru. Berapa orang ibu muda bersyukur ada suami dan anak.

Berapa ramai orang tiada jodoh lagi dan anak. Hentikan merungut

dan bersyukur. Bila hilang nikmat baru nak menyesal dan depressed.

Syukuri nikmat insyaAllah dan Allah kekalkan nikmatnya…

oleh Professor Dr Muhaya


Kawan-kawan ingatlah, sebelum mengeluh tentang suami

atau isteri anda, Fikirkan tentang seseorang yang memohon

kepada Tuhan untuk diberikan teman hidup

oleh ujang @ Erti Kehidupan


amacam tersentuh hati tak?? kalo tak tacing jugak tak taula.. haha..
ingatan ini supaya saya sentiasa beringat teringat dan mengingat..
supaya sentiasa bersyukur supaya nikmat itu tidak ditarik..
takmo merungut lagi dah... anda? mahu merungut lagi?
terpulang.. tepok dada tanya lah hati...






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Fendy said...

setuju...kdg2 dirog selamba je ikot sedap mulut...

Jia Nur Fizza said...

gud reminder..=)tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...