Bukan Blog Kamu: Merdunya suara AZAN Imam Muda Nazrul

Thursday, February 23

Merdunya suara AZAN Imam Muda Nazrul


semalam Imam Muda Nazrul ini telah berkunjung ke
sekolah tempat cik asven saya mengajar di kampung gajah..
memberi ceramah & motivasi, sembahyang jemaah bersama...

pada sebelah malamnya, beliau ke surau Ubudiah Kg Setia
untuk berceramah : Bicara Maulidur Rasul...

bila tengok dia.. teringat bekas rumet saya tahun lepas
sebelum saya pindah di perak ini pernah bagitau...
Imam muda Nazrul ni dia sangat kenal hati budinya..
kerana beliau sekampung dan sekelas masa sekolah dulu..
orangnya pendiam aje.. dan tak sangka kini dah jadi penceramah
setelah menang dalam program Imam Muda tahun lepas...

apa yang buat saya terpegun..
ketika saya bersama suami sedang berehat di rumah,
kedengaran suara azan asar berkumandang dengan sangat syahdu..
kami menikmati suara itu dengan kusyuk sekali..

nasib baik ada yang rakam.. tapi biasalah suara dalam video..
bila dapat dengar secara live semalam.. MasyaAllah....

"sedapnya azan... rasa nak rakam je tadi...
kusyuk sangat dengar sampai lupa nak rakam"
kata cik asven setelah selesai azan berkumandang...

nasib baik ada yang rakam dan masuk dalam youtube ni..
balik cik asven saya petang ni dari sekolah.. harus bagitau ni hehe..



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

Karukord Jagau's said...

muda lagi ha...syahduuu je dengo

eMMe said...

Semalam Ceramah Maulidur Rasul oleh Imam Muda Ashraf...nak cite lebih pun tak bleh, sebab tak dpt hadir dgr ceramah beliau mai opis cek, hehehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...