Bukan Blog Kamu: Nostalgia : Biskut warna-warni

Thursday, February 16

Nostalgia : Biskut warna-warni

cerita 2 minggu lepas... dimana cik asven saya pergi ke kedai
untuk membeli barang di kedai bersama adik-adik beliau
tanpa saya di sisi kerana saya tidak mahu ikot akibat
nak tengok tivi ada cerita bess lalu terfikir sejenak ketika itu..

"oh ye abang pegi kedai... teringin plak nak makan biskut kale2 tu"
tapi saya cuma pendamkan hasrat.. cume teringat dan kepingin sahaja..
saya pun meneruskan penontonan terhadap televisyen sambil
menunggu cik asven balik bersama adik-adiknya yang pada ketika itu
saya berada di rumah mak mentua saya kerana rumah saya
dan rumah mak mentua saya sangat dekat memakan masa
tak sampai pun 5 minit jika dipandu sebuah kereta bukan jalan kaki..

setibanya beliau pulang.. tiba-tiba cik asven pun terpacul
dengan sebuah plastik berunsur makanan di dalamnya lalu bertanya..
"ayang pernah makan tak biskut ni.. lame tak makan la, tu yang beli"

laaaaaaaaaaaaaaa.... baru je bersuara di dalam hati tanpa siapa pun tau..
dapat juga di dengari oleh cik asven meskipun saya takde pon
berbisik di cuping telinga beliau itu tetapi beliau telah terbeli
akibat hasrat hatinya juga kepingin makan biskut kale2 ini...

lalu saya pun tercerita apa yang berlaku di dalam hati saya
ketika beliau pergi ke kedai dengan menyatakan yang saya
tiba-tiba teringat biskut itu dan kepingin membahamnya...

"haaa nampak?? abang dapat baca hati ayang kot" beliau mengomen
"eleh.. macam ahli nujum plak dah" balas saya dengan eksen..
"tapi mekaceh abg sebab belikan.. baru je sebot dalam hati
dah dapat.. kalo sebot pakai suara mesti lupe nak beli haha"

lalu saya pon memakannya dengan sungguh tamak haloba sekali..
hurmm.. nyum2.. sedap betul biskut kale2 ni.. manisss sekali!!!
anda bagaimana.. rindukah anda pada biskut ini yang boleh
mengundang kencing manis jika di makan bertan-tan haha...


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

6 2 ORANG KATA:

azam said...

suka...makan gula dia je

hehehe

viniyamey said...

aah.. patu bawah tu buangkan haha

mizzkechique said...

my peberet too!!!

BERT said...

dap kan.. :))

Cik Sara said...

Heee..saya pun suka sangat dengan biskut ni..=D

anem ahia said...

saya suka saya suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...