Bukan Blog Kamu: SMS yang berbaur ugutan pula diterima!!

Thursday, February 23

SMS yang berbaur ugutan pula diterima!!

sedang gigih dalam menyediakan makan tengahari semalam
tiba-tiba saya terima mesej yang bertalu-talu kerana
empon bimbit saya baru dibuka setelah dicaj akibat kehabisan bateri.

salah satu mesej yang diterima adalah daripada suami sendiri..
oh peliknya berSMS di tengahari.. perkara yang jarang berlaku ni..
waktu bekerja memang jarang berhubung sekiranya takde hal..
lalu saya pun membacanya dengan penuh tanda tanya...

SMS 1
"Salam ayang, tadi abang kene saun"

SMS2
"sape saun? saun pasal ape? nape kene saun?"

SMS 3
"biasala manusia.. pantang lambat sikittt"

SMS 4
"aik pagi tadi lambat sampai sekolah ke?"
tanya saya dengan penuh tanda tanya..
padahal saya tengok jam baru 7.20 pagi.. takkan lewat..

SMS 5
"DIGI saun sebab lambat bayar"

(kami ni pengguna line digi.. tiap2 bulan mesti kene saun haha..
sebabnya bil baru yang akan dicaj tengah bulan.. jadi kalau lambat
seminggu dua akibat dah dicampurnya bil terkini mula la menyaun
pakai sms bila nak bayo.. belum gaji lagi cemana nak bayar..
tapi semalam dah gaji dah..boleh la menyopping sambil bayar bil hehe)

lalu saya pun membalas mesej cik asven itu dengan penuh geram
akibat dipermainkan ketika saya sedang main masak2 seorang diri..

SMS 6
"eeeeyyaiiiiiiii"

SMS 7
"mmmprigaittttkehkehkeh"
(tak tau la ni versi ape gelak beliau ini)

SMS 8
"ayolaaaa....!! balik pukul berapa arini?"

SMS 9
"pukul satu.. siapkan kelengkapan perang abg k"

SMS 10
"k"
(saya sorang aje paham apemende dia nak haha)

perbualan sms itu berhenti takat itu sahaja..l
lalu saya pon meneruskan permainan saya dalam
adegan masak memasak sebelum beliau balik..

kesimpulannya...
jangan main empon bimbit di kala masak..
ini akan melambatkan proses masakan itu berlaku
seterusnya bahaya kepada kuali yang sedang menyala apinya...


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

azam said...

call je saun balik...HAHAHA

Masz Sidek said...

hahaha... digi memang selalu saun...

Saya Disini said...

isk3..mcam2

mizzkechique said...

kuang ajar digi tu saun asben uols kann.. hahahaha

BERT said...

MEMANG... kitorang selalu marah digi secara berjemaah.. tak nyempat2.. macam la kami tanak bayoo!! lempeng betoll haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...