Bukan Blog Kamu: Alhamdulillah.. kini saya mengandung anak sulung

Wednesday, February 29

Alhamdulillah.. kini saya mengandung anak sulung




pada tanggal 29 februari ini kami sepasang lakibini
dapat berita gembira yang sekian waktu kami nantikan..
kami bernikah pada 30 april tahun lepas bermula dari
pasangan PJJ dan akhirnya saya berpindah mengikut suami
setelah hampir 6 bulan lamanya kami berPJJ...

mulanya ada jugak yang tegur... "kau peknen ke?"
tapi saya selalu mengaku "tak kot"
selagi tak nampak kepositifannya maka saya tanak ngaku..
"dah peknen ke?" ada yang tanya macam tu.. lalu saya jawab
"macam tak je kot" haha tak konpiden je jawapan..
boleh kate lepas kawen tu tiap2 bulan ada tanda2
macam orang mengandung.. tapi tetap datang bulan jugak..
maka saya anggap je la takde..

pernah jadi lepas kawen dulu lewat 2 minggu..
saya ingat kan peknen.. bila dah cek urine 2 kali tetap negatif..
maka bukan lah nampaknya saya mengandung pada tika itu..
takpe.. rezeki di tangan Allah.. kami tetap berdoa dan berusaha..
akhirnya kini diperkenankan.. Alhamdulillah...

pada mulanya dah fikir dah kalau tak jadi bulan ni
ingat nak buat pemeriksaan kesihatan ke kan..
tapi tak sempat pun nak buat.. hanya berdoa, buat solat
hajat sikit secara berjemaah dan berusaha serta tawakal je..

2 minggu dalam bulan ni saya senggugut..
ingatkan nak datang bulan.. tapi takde pon...
sampai lah saya sudah lewat 2 minggu..
kesihatan makin tak berapa baik...
muntah, loya, pening, mabuk, letih gile,
dan beberapa tanda lain yang malu plak nak cakap haha..
tapi saya buat rilek je.. sehinggalah saya beli Urine test itu
di kelenet akak saya minggu lepas masa saya balik N9..

saya ada cerita sebelum ni kes saya letih melampau
tidur gila2 macam beruang kutub baru dapat salji..
jadi singa lapar asyik makan dalam 2 jam sekali...
abih la makin gemuk la pasni hohohoh...

lalu saya pun cek urine pagi tadi.. ye betul la ade 2 line..
maka kami tak tau nak kate ape cume sengeh2 gembira,
sujud syukur lalu menelepon keluarga untuk makluman lanjut..
dalam pukul 11 tadi terus menuju ke kelenet..
agak lewat sebab cik asven saya pegi sekolah dulu...
tu pun kami makan tengahari dulu siap2..
sebabnya perot saya dah pedih gila nak makan..
padahal baru je makan roti 3 keping.. pun tak kenyang gak..

setelah menunggu sejam gitu.. dapat jugak lah cek urine
di makmal kelenet itu.. nyata tetap positif jugak..
tapi sayang tak sempat plak nak buat buku merah...
nurse suruh datang pagi besok buat buku...

selesai semuanya.. kami pun menyinggah sebentar di rumah
mak mentua saya yang dekat dengan kelenet itu..
sampai je rumah, ader plak makanan.. terus jadi lapar balik..
haha baru je 2 jam melantak nasi.. rasa lapar lagi...
cik asven saya mula pelik tapi dia buat2 paham jela...

oklah.. tu je nak kepochi sikit petang ni...
esok sambung lagi di bahagian buat buku pulak..






Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

18 2 ORANG KATA:

Masz Sidek said...

Tahniah kak... ;)

BERT said...

@Masz Sidek

tq adek masz

Saya Disini said...

wah..bestnye,tahniah

BERT said...

@Saya Disini

aah cam bess je.. haha.. mekacehh

cik chinta said...

congrats..alhamdulillah. murah rezki. jaga diri leklok k.

mizzkechique said...

alhamdulillah..tahniah dear.. jg diri tau..

LiNda said...

waahhh..tahniah2..linda tumpang gembira, n jage diri ye..:)

BERT said...

mekaceh.. Insyallah.. :))

Huda said...

Tahniahhh!! jaga diri oke.

fizafantagirO said...

tahniah .. suka bila baca kawan2 nak dpt baby =)
sy pun masih lagi berusaha . semoga doa saya diperkenankanNYA .. amin ..

BERT said...

yeke... saya doakan fiza plak dapat baby ye.. doa ibu mengandung mustajab.. saya pon di doakan oleh ibu mengandung jugak... mungkin doa tu pun diperkenan kan..aminn..

Niza Romli said...

wahh..tahniah! seronok rasa. dan sy masih menunggu saat tu...:)

✿ e e i y s s ✿ said...

alhamdulillah.. tahniah kerana bakal menjadi seorang ibu... moga sentiasa diberkatiNYA.. amin (^___^)

misshannajr said...

tahniah..tahniah..wah mst sonok kan..pasni takde dah la sunyi2 lg kalo cik abe kursus haha

Karukord Jagau's said...

tahniah :)

Dania Eryati said...

tahniah...jaga kesihatan bebaik yer sis

AnaLyana said...

Tahniah both of u... semoga selamat semuanya.. dan selamat menikmati masa 9 bulan ini..:)

TantePiya said...

haha teniah! sepupu baru akan tiba!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...