Bukan Blog Kamu: Saya bekas pelumba kereta.. tak percaya?

Monday, February 20

Saya bekas pelumba kereta.. tak percaya?


zaman baru dapat kereta merempit sesaje..
bawak kereta tak retinya nak perlahan...
racing dengan kereta lain memang banyak kali buat..
pernah kene himpit dengan pemandu c**a yang samseng..
sikit lagi saya nak eksiden.. eee gerammmm!!!

terutamanya pemandu lelaki.. amboiii...
bila tengok pemandu perempuan macam saya
mula la nak berlagak.. saya pun nak tunjuk lagak jugak haha..
jangan ingat pemandu perempuan ni semuanya lambat..
bila ada orang depan yang memandu perlahan habis kene marah..
saya tunjukkan amarah itu dengan memotong la ape lagi..

tengah syok bawak kereta dengan laju..
tiba2 ada plak kereta kat depan bawak perlahan..
yang saya geram dengan pemandu yang bergayut
dengan empon bimbit beliau tak kira apa capnya..
yang paling stress.. dah pakai earphone bagai..
tapi bawak kereta pun slow mengalahkan BACKHOE!!!

kalau pemandu lelaki pulak sambil memandu
hisap rokok.. bawak pelan2 ketenye.. kalo laju
cepat plak habis rokoknye kot???

manusia yang tak timbang rasa bawak perlahan sangat..
saya potong mereka dengan penuh amarah
sambil kereta saya agak rapat sikit dengan kereta beliau..
bajet bara la konon sebab nak bawak laju ada gangguan?

terutamanya masa saya jadi cikgu dulu...
pukul 6.40 - 6.45 pagi mesti dah gerak dari rumah..
kalau lewat sikit terpaksa ngadap jem terutamanya
di pekan dan kawasan berhampiran sekolah...
setengah jam baru sampai sekolah.. itu pun merempit!
kalau tak laju.. alamatnya lebih 7.30 pagi la sampainya...

kalau di highway plak.. takdela nak bawak perlahan..
eleh pakai viva je pon.. bawak sampai 140-160..
kete kecik alamat bergegar la woihh...
cilok kiri.. cilok kanan.. tanak bagi lampu pada kereta depan
jika mereka memandu perlahan di lorong laju..
sebab sedar diri pakai kereta kecik je... haha

tapi kalau saya pakai kereta abang atau kakak saya
yang kereta mereka ada kuasa sikit mula la kasik lampu hihi..
bawak 140 rasa macam perlahan je.. kalau viva tu dah terbang je rasa..
kalau dah kereta berkuasa tinggi bawak la laju sikit ye tak...
baru terasa kepuasan sebenar memandu kereta...

tapi semuanya sudah berakhir.. saya tak lagi memandu laju..
dah malas.. sekarang lebih suka jadi penonton je
di sebelah pemandu.. sebab saya dah ada pemandu hehe..
bila diperlukan aje saya akan jadi pemandu balik..
dah tak laju sangat dah macam dulu2.. buat rilek je..
tapi kalau ada hal yang nak cepat memang bawak laju balik..

kini pemandu saya iaitu merangkap cik asven saya pulak
dah kene virus yang telah saya sebarkan... rempit!!!
dia plak yang bawak laju2.. potong kereta yang boleh
menakutkan tekak saya sehingga saya plak yang tekan brek
kat sebelah jika kereta itu hampir melanggar objek lain..
padahal mane ade brek pun.. eksen je lebih.. haha

sehinggalah pada kejadian bulan lepas...
kami hampir2 eksiden.. ada sorang pakcik membelok ke simpang
tanpa bagi signal ke kanan.. lalu kami memotong lorong kanan
sebab ingat beliau nak masuk kiri.. tapi kami silap..
cik asven saya memesongkan stereng ke arah simpang dengan
laju dan brek dengan penuh kecemasan sekali..
hampir melanggar divider yang bawahnya ada parit besar...
lalu cik asven mengundur dan berhenti seiring dengan
kereta pakcik itu lalu bertanya kepada beliau..
"nape pakcik bagi signal lambat sangat?"

pakcik itu terpinga-pinga sebab terkejut sambil terkentut barangkali..
"tak ape lah pakcik.. kami takde pape pun"
lalu kami berlalu pergi dan merempit kembali.. haha..
tak insap langsung!! syukurlah kami selamat...

cukuplah tu.. zaman merempit sudah habis...
saya dah insap tanak bawak laju2 lagi..
sebab saya banyak tengok video eksiden
akibat memandu laju.. jauhkanlah dari kami... amin..


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

fizafantagirO said...

alhamdullilah kalau skrg dah tak bwk laju-laju dah .. bahaya tau =)
Ingat yg tersayang ^^

BERT said...

ZAMAN MUDE JIWE MEMBARE.. DAH TUWE MALAS NAK KATE APE HEHEHE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...