Bukan Blog Kamu: Rasa syahdu tengok cerita kartun 1990an ni...

Wednesday, February 22

Rasa syahdu tengok cerita kartun 1990an ni...


masihkah anda ingat jika anda sudah wujud sebelum
tahun 1990an dulu dimana cerita kartun dan tak silap
animasi yang pertama dihasilkan di Malaysia dulu...

salah satu video yang saya ambik dari youtube
daripada yang banyak2 tu tentang hikayat sang kancil dengan buaya..
bila tengok balik rasa syahdu je rasanya...
teringat bila tengok cerita kartun ni masa saya kanak2 lagi..
bangun tidur bukak tivi ada kartun ni...
ataupun sebelum pegi sekolah petang mesti tengok kartun ni
di sebelah paginya..

meskipun pendek tapi kartun ni sangat bermoral
tak macam kartun2 sekarang yang tah ape2 tah... hehe..
yang bagus macam kartun anak2 sidek.. kartun upin ipin..
dan ape lagi jenis kartun saya pun tak tau... sebab dah tak layan
dah kartun2 ni... ada yang baik ada jugak yang tak bagus kartun skang..


bes dialog dalam kartun ni yang sempat terdengar..

"sang buayaaaa.. sang buayaaa.. sang BUAYAAAAAA!!"
"Kau kancill!!... Nasib baik aku tak MENINGGAL..
hilang semangat aku...." haha.. ape punya dialog ntah..

rasa rindu je dengan zaman budak2 bila tengok cerita kartun ni..



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

eMMe said...

aa'ah kite dari zaman yg same Bert, saya masih ingat Gagak dgn Takar air, Sang Buaya dgn Kerbau, kisah pengajaran kan.. time kite anak2 dulu... skrg mane de... rugi2! heee...

BERT said...

@eMMe

katun skang tak bape bagus huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...