Monday, May 28

Seronok juga kene injection sekali sekala haha

pagi tadi buat checkup lagi kat klinik.. tapi saya berada di negeri sembilan..
maka saya pergi menumpang checkup kat klinik desa depan rumah ni...
dengan mengadenya saya ajak mak saya sebagai peneman..
kalau di perak ajak cik asven yang meneman... nak pergi sorang2 malu boleh?

memang cepat dan tangkas kalau pergi klinik desa ni.. sebabnya tak ramai
orang pun.. tak sampai sejam siap segala pemeriksaan berbanding kalau
pergi klinik kesihatan yang harus tunggu paling sekejap pun sejam
belum masuk cek ape semua lagi kan... memang sangat lama.. ramai kan..?

cek tekanan darah, air kencing, perut, berat dan kene injection..
sebulan sekali naik 1 kilo... bulan lepas 53.5 bulan ni 54.5...
agak2 berapa berat masa kandungan sudah 9 bulan ye...?
mesti saya kembang dan melebar kehkehkeh.. teringin nak tengok
diri sendiri gemok cemana rupanya.. dan wajiblah lepas beranak
nak kurus semula.. boleh ke tak.. haiyya.. tanak la devab2...
cik abbey tak gemor saya devab.. kurus sangat takle bagus jugakk kan..

rasanya kali terakhir kene inject di bahu masa tingkatan 3 kot..
(gambar atas tu bukan bahu saya pulak ye.. jangan salah paham)
kali ni kene lagi.. dapat pulak jururawat yang tengah praktikal..
cantik, lemah lembut dan sopan orangnya.. maka setiap tindak tanduknya
semuanya sopan-sopan belaka.. sampaikan bila cik misi cantik
tu inject saya pun tak rasa sakit.. kehkehkeh.. terima kasih cik misi..
ingatkan sakit macam dulu-dulu tu.. rupanya tidak.. tak silap saya tadi
injection tu untuk mengelakkan dari terkene kancing gigi...

yang paling bess masa misi tu mengecek perut.. di ukur-ukurnya...
di belek-beleknya tah apa dia cek tah.. pastu dia dengar jantung bayi
berdegup kencang menggunakan alat khas.. saya pun dengar..
oo macam tu ke bunyi jantung kata saya penuh keterujaan... hihi..

Alhamdulillah.. selesai sudah check-up 19 minggu.. Jumaat ni 1 June pulak
saya wajib harus mesti ke Hospital Manjung untuk pemeriksaan jantung
seperti yang diappointmentkan dulu macam saya cerita sebelum ni..
dulu pernah ada sejarah masalah injap jantung yang tidak seriyus mana..
disebabkan mengandung.. pemeriksaan semula kena la buat..
untuk memastikan kesihatan mak buyung ini lebih terjamin hendaknya..



4 comments:

eMMe said...

auw!! pas ni saya lak Bert, huhuhu...

misshannajr said...

kena inject la bnda paling tak best hehe...semoga semuanya baik2 jer tau..take care :)

are_lin@yu said...

tak berat lg tu dear..hehe..kcik nya dear tak berat sgt.hehe

LiNda said...

wah...dah 19 minggu ye, bestnye dah nk jadi mommy. Semoga sihat aje ye bert...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...