Friday, May 11

Saya tak pernah sambut hari ibu.. kejam ke?


setiap tahun tanggal 13 Mei adalah sambutan hari ibu di Malaysia
dan beberapa negara lainnya.. tak silap.. lain negara lain tarikhnya..
setiap 13 mei ini jugaklah.. tak pernah pun saya sambut hari ibu..
rasanya tak pernah pun nak buat sambutan hari ibu untuk mak saya..

kejam ke camtu?



sebab setiap hari adalah hari ibu.. setiap hari kita kena berbuat baik
dengan ibu kita.. setiap hari kita kene mendoakan ibu kita..
setiap hari kita kena bagi segala-galanya untuk ibu kita...

bukan masa Mother's Day.. barula nak kasik hadiah.. nak kasik kek..
nak kasik macam2 tanda kita nak sambut hari ibu jugak..
bila hari lain buat macam biasa je.. benda2 ni boleh diberi bila2 masa
yang kita rasa nak bagi.. sekalipun kita tak bagi dengan harta benda..
setiap kali solat pon kita boleh bagi dengan doa...

tahun ni baru saya tau yang 'Mother's Day' itu adalah sambutan
hari mother church kristian.. bak kata UAI "siapa nak sambut silakan..
siapa takut rosak akidah jangan sambut" macam valentines day jugak la ni..


dari sebuah hadis Nabi :“Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum,
maka ia termasuk golongan mereka”.

4 comments:

Unknown said...

setiap hari adalah hari berkasih sayang.. begitu juga hari ibu...x pernah sambut pun...wish pun xpernah sbb bila ada rezeki lebih sure belikan hadiah tuk ibu a.k.a mama saya

BERT said...

setuju... :))

~Cik Sweety~ said...

saya pun baru tahu, hari ibu haram disambut..

LiNda said...

dulu pun linda selalu gak smbut sebab xtau..tp ni dah tau xdela nk smbut dah. Hari2 pun syang mak gak..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...