Tuesday, May 15

Dah bertunang nak kawin pulak ye??



harusssslahhh kann.. lepas ikatan tunang dimetrai mengikut perjanjian..
maka akan tiba saatnya untuk diijab kabulkan... cuti sekolah hampir tiba..
kad undangan cukup banyak diterima.. banyak yang tertindih alamatnya
tak dapat la nak berkenduri kendara.. mana yang sempat akan datang juga..

bulan 2 yang lalu.. adik saya juga pun nak ikatkan tali pertunangan
dengan jejaka pilihan beliau sendiri bukan atas paksaan tapi rela hati..
dan tak lama lagi bakal mendirikan rumah tangganya tahun ini juga..
tinggal beberapa bulan sahaja lagi.. cepat siapkan persiapan mana yang
tertinggal.. jangan tunggu saat akhir.. kelam kabot jadinya nanti...

sedikit sedutan di hari pertunangan beliau yang lalu.. hehe baru nak hapdet!
nasib jugalah ada gambar saya sikit.. teramatlah bizi ke sana ke mari..
dah nak selesai majlis.. barulah teringat nak bergambar...
maka sikit jelah yang ada.. mekap pon dah cair.. letih tak keruan lagi dah..
cik abey pon nak beransur pulang ke rumah tumpangan di rumah
kakak saya di kawasan itu juga.. letih yang teramat sangat..


saya dan adik saya ketika di cermin.. sama ker?

meskipun letih.. terutamanya cik suami yang banyak sangat
membantu di bahagian dapur dan masak memasak tetap
tersengih tanda menyapot saya untuk mengambik gambar..
terpancar wajah yang sangat letih lagi memenatkan..


bersama bakal peranten tak lama lagi...

berdramatik di atas pelamin untuk menciptakan suasana romantis..
bersama bunga yang dipinjami untuk menghangatkan suasana..
kehkehkehkeh


cubaan buat-buat sibuk di dalam bilik menyiapkan peranten..



posisi syok sendiri harus ada untuk mengelakkan terasa
ralat jika tak dapat bergambar dengan pelamin mini ini..

ada yang menegur dan bertanya kepada saya...
"dah ada isi ker?"
"eh.. ko ni peknen ker?"
"dah mengandung belom?"

kesemua persoalan di atas saya jawab dengan sama sahaja..
"belum" sambil tersengih panjang hehee..
sungguh saya tak tau yang masa ni saya dah pun peknen 6 minggu gitu..
lasak kemain.. yela dah berkenduri kendara.. mana reti duduk diam..
tambahan pulak perjalanan pulang dari N9 ke Perak yang jauh itu..
dengan jalan raya nya macam ntahpapentah di sekitar laluan
kuala selangor ke sabak bernam (jalan lama yang agak teruk)..

mujurlah takde pape.. cuma saya ada niat nak cek balik dari kenduri itu..
sebab saya sudah lewat 2 minggu untuk datang bulan.. dan akhirnya
betulah yang dikatakan orang.. masa ni saya sudah peknen.. hehe..
sebab tu dah nampak ketembamannya dalam gambar ini di mana2
bahagian.. nasib baik perut tak nampak.. baik punya cover kehkehkeh..





11 comments:

eMMe said...

saya pun! mase sebelum di sahkan mengandung tu dah 6 minggu rupenye! hehehee... Alhamdulillah... skrg Bert dah brape minggu? ce letak counting baby kat blog bert ni... hehehehe.. saya cari baby kembar tak jumpe le.....huhu...

Unknown said...

ye ka ? wahhh tahniah ! jaga kesihatan ok ^^

are_lin@yu said...

thniah dear ;-)..
t share pic baby lak..hehe

Unknown said...

tahniah awak

jaga kesihatan ek

Reena Sidek said...

lepas ni... bila kenduri adik kak bert mesti akak dan sarat masa tu... goyang kaki leh jawapnye... heheheh

BERT said...

aah time adik kawen nanti memang tengah sarat.. lebih kurang sebulan je lagi nak banak kihkihkih

Saya Disini said...

cntik

Faralyana said...

muka same la kak...hehe,,,,

kak follow blog saye leh?

http://harithfarah.blogspot.com

ada suplemen yang sesuai utk akk semasa preggy and berpantang nnt;)

diari farisha said...

Hiii!!! Farisha datang melawat blog awak. Nak jemput awak sertai segmen Farisha --> http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/05/segmen-blogwalking-follower-diari.html

Miss N™ said...

hambaoi..kakak lagi cun dari adik...hihi..kang terkonfius
lak...

Unknown said...

sapa kutuk i tuh..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...