Tuesday, May 22

Akibat menonton DRAGON BALL...

ada lagi ulang tayang kartun dragon ball kesukaan saya nih!
setiap hari di Astro Ceria jam 9 pagi dari Isnin sampai Khamis..
meskipun dah tua bangka begini masih minat lagi nak menonton kartun..
antara kartun bersiri yang masih diminati yang ini dan doraemon...

meskipun pernah 'khatam' buku komik dragon ball ini masa sekolah rendah..
dan sudah tau jalan ceritanya dari A sampai Z tetap jugak nak tengok versi
kartun pulak.. bermula dari sekolah menengah saya menonton..
kalau dulu jam 9.30 pagi setiap hari ahad.. sampaila lepas SPM
masuk pulak uitm pagi ahad mesti pergi lepak cafe tengok kartun ni haha..
kemaruk nak tengok sambungan demi sambungan..

sekarang dah mudah.. nak tengok online pun boleh.. nak download pon boleh
apetah lagi nak beli VCD sama ada yang original ataupun tidak...
memandangkan saya seorang suri rumah sorang2 kat rumah ni..
setiap pagi saya pasti menonton di TV sahaja untuk mengulang tonton
walhal dah tau jalan ceritanya.. yela tak semua dah tengok..
dulu ade jugak yang miss nak tengok.. ada ulangan tengok lagi..

suke mengembalikan nostalgia masa zaman budak2.. kartun jepun lain
takde la minat sangat.. tapi kalau yang ini tengok banyak kali pun tak jemu..
nak tau akibatnya bila dah kemaruk tengok cerita ni berulang kali?

pernah satu pagi dalam 2,3 minggu yang lalu.. saya telah bermimpi...
saya sudah cukup mengumpul kesemua 7 biji mutiara naga itu..
apabila sudah cukup maka saya boleh buat permintaan pada naga itu..
7 biji itu berkilau.. dan saya tak tau nak buat ape lalu saya panggil BULMA..
(sapa yang pernah tengok cerita ni taula sape watak bulma ni hehe)

"bulma..dah ada 7 biji nak buat apa?? nak wish apa??"
tanya saya dah mula cuak sebab naga dah muncul di langit..
"awak mintak jela ape-ape".. kata si bulma pada saya..
"saya nak mintak 7 biji lagi mutiara naga wahai si naga"
saya mula buat permintaan pada naga besar gila itu...
naga itu menunaikan permintaan saya dan saya dapat 7 biji lagi..
kemudian.. mimpi itu hilang begitu sahaja...........

bila dah bangun dari tidur.. saya pun tergelak sorang2..
ape pulak saya masuk dalam dunia kartun siap jumpa bulma dan naga?
siap buat permintaan lagi dengan naga itu.. ish ish ish...
mahaplah.. itu cuma mimpi sahaja.. kartun ni cuma hiburan sahaja..
jangan sampai ada yang berangan nak mintak apa2 kat naga..
boleh jatuh syirik nanti.. fuhh.. lega semua itu mimpi kartun..
itulah akibat asyik menonton kartun dragon ball.. sekiannn... tististis



7 comments:

Saya Disini said...

kwn sy suke betul tngk dragon ball ni..walaupon umo dh 30 still tngk lagi..isk

Reena Sidek said...

hehehe... sy pun masih tengok kartun dragon ball... ulang banyak kali pun tetap nak tengok lagi... :)

LiNda said...

linda pun minat, suke goku mse dia kecik2..hoho, dlu bangun tido je mengadap tv, smpai mak bsing..hehe

Unknown said...

dasat sampai ke mimpi.haha

Unknown said...

sampai mimpi bagai...kes haru dah nie ^__^

Abang Karu said...

Hahaha....sampai mimpi2 tuu....
Apa pun....saya pun mnt juga dragon ball ni :)

Miss N™ said...

hahahaha..bulma ade seklai tak tahan tu..! selamat gohan, kuring, majumia xmasuk sekali..

kalau tak lagi meriah..! bab katun ni, adik nur de beli VCD nya.. mmg duk tgk ulang2..mmg xjemu..

nur katun kat astro ceria suma layan...tapi paling myampah hagemaru..! keluarga kedekut..!

nanti bert cuba tgk citer chibi maruko chan, kot 12.30 kalau xsilap isnin - selasa..syok juga..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...