Bukan Blog Kamu: Nostalgia 2 : Permainan kanak-kanak zaman 1990an

Thursday, March 8

Nostalgia 2 : Permainan kanak-kanak zaman 1990an


bersambung dari nostalgia 1 semalam...
apa lagi permainan untuk sesiapa yang sezaman dengan
saya dulu dan pernah main dengan permainan2 ini....

jom kita layan dalam nostalgia 2 pula... yeahh!!!
semoga memori anda masih kuat dan kental lagi hehe



Haaaa yang ni pemes ngan budak pompan nih..

Macam sayala budak pompan.. tapi tapena main pon menatang nih..

Pasal tade peluang dan tah taktau nak beli maner..

Penah tgk org main jer.. hii hii hii..

Cara main dia plak.. sarungkan ajer pesen2 baju diorang tu

Kat badan diorang ikotlah citerase aper ndak…



Kendian… cakaplah sorang2 konon2 wat dialog pada patung tu..

Saya tengok orang main jer.. nak main tak minat

Sebab tak mencabar vocal otak serta tidak berpeluh langsung..

Orang kate kalo main tak peluh tak sihat kan..

Boleh jer.. jangan pasang kipas waktu main.. haaa mesti berpeluh sakan..







Saper penah main menatang ni?

saya tapena main serta tengok pon menatang nih….

Tapi ni mainan zaman dolu2 nih…

Hehehee…mungkin permainan anak bangsawan kot hehee




Ni yang saya rase mainan budak2 yang dah tak main dah…

saya panggil terop… “weh jom main terop”

Cara main dia… kita letak terop tu atas permukaan yang rata..

Kadang2 leh lipat2 supaya senag terup tu nak terbalikkan dirinya

Tatkala ditiup angin.. bila dah rase hebat..


Maka rapatkan jari2 anda sebanyak 10 jari.. kalo ader lebih lagi bagus..

Maknanya lebih senang nak menang sebab ader keistimewaan…

Pastu.. tepuk? Tampar? Ketuk? Antuk?

Arghhh ape perkataan yang seswai yerh??

Ha tak kisahlah.. janji korang paham….


Buat tindakan itu depan pada terup itu.. agar terup itu

Jatuh atau terpelanting membalikkan diri..

Lagi banyak terbalik.. maka memang handal…

Haaa camtu la kalo tak silap mainnye…

saya suker main nih ahha..

syokkk woo...


bersambung lagi......................... lalalalalala


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

3 2 ORANG KATA:

Masz Sidek said...

pernah main fashion girl tu... sampai koyak benda tu... hehehe

Liza Razak said...

saya suka main paper doll..rindu pulak zaman kanak2

..cik gugu.. said...

paper doll !! teringat zaman sekolah dlu, sggup blanje duit sek yg mak bg utk bli bnde tu -.-''

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...