Bukan Blog Kamu: " Kau mengandung teruk tak alahnye???"

Friday, March 23

" Kau mengandung teruk tak alahnye???"

sebelum kawen.. tanya bila nak kawen...
dah sudah kawen.. tanya bila nak mengandung...
bila dah mengandung.. tanya alah mengandung plak..
bila dah beranak.. tanya pasal anak pulak...
bila dah besar anak sikit.. tanya bila nak tambah anak pulakk..

alah biasalah tu tanya... jangan hati tensen.. layankan aje..
kita sendiri pun suka bertanya kan.. tak suka ditanya
duduk la mana tempat yang tak ade orang...
jangan bersosial langsung dengan manusia..
gerenti takde sapa nak tanya hehehhee.. gurau2 je ye...

nak masuk 3 bulan saya peknen.. eh yeke 3 bulan..
oh belom2.. masuk april nanti baru 3 bulan...
maka saya masih dalam mabuk kepayang..
lemah lembut gemalai bak sotong goreng tepung...
nak cerita sikit pengamalan alah mengandung..
asyik tanya je penat nak cerita banyak kali...
baik saya buat satu entry baru senang hati hihihi...

muntah? boleh katakan beberapa kali je muntah sebulan 2 ni...
ikut suka la dia bila nak keluar.. kadang2 pagi..
kadang2 petang.. malam pun ada.. tak macam
morning sickness dah orang puteh kate...

cik asven saya kata saya ni kuat.. tak muntah2 teruk
macam ibu2 mengandung yang lain.. memang la kuat..
saya kuat tahan.. eee tak suke muntah.. sakit perott woo!
muntah mengandung dengan muntah biasa waktu sakit
lain sikit ye buat yang tak tau... yang dah ada pengalaman
mesti tau cemana kan rasanya hehehhee...

loya? memang tak boleh nak elak.. tapi sekarang dah kurang
sikitla.. tiap kali loya saya makan la asam ker nak kasik hilang
loya tu.. tak makan banyak2 nanti perut jadi sakit dan senak..
nak jaga loya ni senang saya tak makan benda yang meloyakan
macam santan, air soya, makanan berminyak dan berempah..

bau busuk? memang kadang2 hidung tu jadi sensitif..
saya sangat tidak suka bau makanan berempah...
contohnya kari, ikan atau ayam goreng berempah..
mak ai.. pahitnye bau.. menusuk kalbu sampai pening..
minyak wangi okey je.. bau badan suami pun ok je..
takde plak pening2 macam sesetengah ibu hamil yang lain..

cuma saya tak boleh makan atau hidu bau kicap.. mak aih..
kicap tu bau busuk gila.. lepas tu pernah termakan sikit..
biasanya kicap manis cap kipas udang tu kan manis...
tapi rasanya macam soya pahit masam yang dah basi..
perghh... takleh makan kicap la gamaknya... babai kicap..

lapar gila? masa awal tau mengandung haritu kan..
selera makan memang putus habis.. badan pun lembik..
tapi perut sangat lapaaaa!! rasa macam gastrik je
bila lapar tuh.. selera pulak tak ada... saya pun carik la
makanan yang boleh mendatangkan selera.. akhirnya jumpe!

saya sangat ketagih makan nasi putih, ikan kerisi goreng,
ulam raja atau ulam pegaga dan sambal tempoyak...
beli kat kedai makan aje.. masak takde.. malas ini pompuan!
masak-masak dah jatuh nombor 2.. kalau cik asven masak
saya cuma jadi pembantu peribadi beliau aje..
nasib baik la beliau tau masak.. kalau tak jenuh makan luar je..

boleh kata selalu jugak saya makan menu yang sama ni...
nak makan lauk lain masih belum ada selera lagi..
andai kata tak dapat beli makanan tu saya makan benda lain
tapi biasalah kurang selera dan mesti tak habissss.. sayang!!

mengidam?? belum ada lagi nak ngidam pelik setakat ni..
yang pernah rasa sebelum ni nak tau apa dia??
saya mengidam nak minum milo ais.. mana pernah saya
order kat kedai minum milo ais.. kalau lepak kedai
mesti saya order air bali panas atau teh o panas je..
minum sejuk ni memang kurenggggg sikit la bila dah tua ni...

dah dapat minum milo ais lega sikit.. yang lawak sekali,
saya mengidam nak makan mee magee..
baham sekali dengan cik asven 3 bungkus sekali haha..
lepas dapat makan magee tu rase lega sudah...

kalau makan nasik mesti ketagih nak ada ulam..
tapi 2 jenis tu jela.. ulam raja dan ulam pegaga..
rasanya sangat sedap sekali makan dengan nasi putih
tanpa kuah dan ada sambal tempoyak..
padahal sebelum ni saya bukan makan sangat ulam2 ni..
ish memang pelik2 la perangai orang mengandung..
untung la sikit ada cik asven yang sudi memahami..
masa ni la nak mengada-ngada pun kan hehehe...

syiok pulak mengandung ni.. tak sabar plak nak beranak..
abih beranak sambung mengandung balik boleh?? haha..



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

~~eiYLa ♥ aJieaCuJa~~ said...
This comment has been removed by the author.
~~eiYLa ♥ aJieaCuJa~~ said...

sama jea cam aku ko weh...
tak lari jauh pun...
tapi sekarang,alhamdulillah...da ok.....
perut da nmpak lom??
kawan2 aku kata perut aku da nmpak...heheheheheee....
skrg nak kna berpikir2 lau nak pakai or pilih baju......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...