Bukan Blog Kamu: Masih Ingat Tak? : Asam keping syiling

Monday, March 5

Masih Ingat Tak? : Asam keping syiling

sebenarnya tak tau pun ape ke nama makanan ini...
yang pastinya rasanya masam dan berkeping2 macam duit syiling..
sedap kan asam ni? dari zaman saya kanak2 lagi
sudah wujud asam ini... tak taula bila kemunculan sebenar
asam keping ini... kalau pergi kedai mesti nak beli..
rasanya sekarang pun ade jual lagi kot... ntahla lame tak beli..

nak jimat makan sekeping demi sekeping..
nak tamak haloba makan sekaligus berkeping2..
tapi yang pasti bila dah dewasa ini...
asam ni tak baik untuk kesihatan.. macam tade khasiat je..
lagi tak tau apekemende yang jadi bahan pada asam ini..
halal ke tidak pun tak pasti... hurmm...
tapi kalau dah ade depan mata telan jugak kan hehehee...



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

9 2 ORANG KATA:

:: Mrs.Eady :: said...

nostalgia benda ni!hihiii..

cik nisa said...

mse kecik2 buat bekal g skolah..hehe..

azam said...

sedap ni......3 seposen.....terbaik

YAYA AZURA said...

ni namanya hawflakes..
selalu guna nie bila nk buat kek hawflakes kukus..

BERT said...

@YAYA AZURA

oh yeke tq bgtau hihi

Cik Ila said...

Wah...dh bape thn x mkn benda ni..rindunye zmn bdk2 dlu.. ;)

Cik Nur said...

zaman bebudak dulu, mmg femes asam ni..bebudak sakarang xlayan dah mende ni kan..

ariana said...

aah..akak pun suka ni dulu..skrg dah lama x nampak..

Diyana Norman said...

huarghhhh! lame tak makan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...