Bukan Blog Kamu: tak jadi cekodok kapur.. jumpa plak sesuatu.... (18SG)

Friday, October 14

tak jadi cekodok kapur.. jumpa plak sesuatu.... (18SG)


sambungan dari kisah cekodok kapur sebelum ini....
lepas kejadian itu.. saya pun bertanya kembali...

"abang nak makan ape.. roti dah habes.. tepung tarak...
biskut habeh jugak.. yang ader naget dengan fries..
kopok ikan dan buah2 jela...luper nak beli stok kudap2"
bebel2 aku di malam hari itu...

"hmm haa goreng la naget dengan fries tu.. sedap jugak"
balas cik asven dengan malas

"ehh mane boleh.. naget tu ayang punye sorrang..
abang mane boleh makan .. kan tengah berpantang.."
kateku penoh kejam tanpa belas kesiyan lagik ark ark ark..

" kalo camtu kasik buah jela"

"hmm okey.. ayang pegi potong sekarang jugak"

lalu saya pon menghiris kulit dan memotong sejibik buah epal sejukkkk...
lalu direndamkan dalam air tapis yang bergaram..
supaya rasanya lebih enak dan tidak lebam...

semasa nak membuang kulit epal itu ke dalam tong sampah..
tiba2 kelihatan seekor haiwan kesayangan saya kelihatan di tepi
tong sampah itu sambil kepening-peningan.....
baru je habis ketawa saya ketawa lagi tatkala melihat beliau..
hahhaa.. badannya yang hitam itu sudah ader tomfok-tomfok puteh daa...
akibat daripada simbahan adunan cekodok kapur saya hahaha...

ooo tadi cik asven saya gelakkan saya dengan penuh hina yeee..
nanti beliau saya nak kenakan beliau plak.. ark ark ark *gelak jaat*

" ABANGGGGG TOLONGGGGGGGGGGGGGGGGGG"
jeritan batinku memecah suasana malam tadi itu...

" haaa kenapaaaaa kenapaaaaa"
sambil berlari datang ke arah ku yang ku buat muka ketakutan

"hmm tolong bunuh lipas tu banggg. hikhikhikhik"
aku bersuara gedik macam cimpanzi dapat pisang tanduk..

"hek ele... bikin guaa panasss jee.. eee bunuhla sendiri..
lipas pon takot ker.. pakai je racun serangga tu.. senang"
ngomel cik asven dengan penuh vengang dan tragik haha..

marah2 beliau pon lalu beliau jentik lipas yang pening disiram kapur itu
lalu terjunam beliau di dalam adunan kumbahan dalam tong sampah itu..
kembali beliau berwarna puteh melepak.. haha lawak la ko lipass...
dengan pantas cik asven itu menyepray ke arah beliau sehingga koma..
setelah yakin mati kekapuran saya dengan segera membungkus
sampah itu lalu dikumpul bersama sampah2 yang lain untuk dibuang..


selesai dipotong buah itu dan diberikan pada beliau..
saya pun mencapai nasik tengahari semalam yang dihangatkan..
dan membaham sisa2 makanan di tengahari tanpa sikit pon
saya kasik pada cik asven lagi ark ark ark..
saya sedap makan nasik yang dimasak sendiri di tengahari..
dia hanya makan buah saje.. sungguh pemalas bininya nak
menjaga badan yang rasenye dari sari ke sari sudah menggemuk..


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

azam said...

gemuk ke??

makan lah jusmate5 hahaha....dari dr rozmey

katanya menjadi

BERT said...

@azam

hahaa tamo2...

Niena Pengembara Ilahi said...

cuba buat bunyi cipanzi yg dpt pisang tanduk sikittttt .. puhleaseee

Niena Pengembara Ilahi said...

cuba buat bunyi cipanzi yg dpt pisang tanduk sikittttt .. puhleaseee

BERT said...

@Niena Pengembara Ilahi

wukk wukk wukk wukk..

camtukot hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...