Bukan Blog Kamu: Saya minum jus pegaga dan jus inai... wallawehh!!

Friday, October 28

Saya minum jus pegaga dan jus inai... wallawehh!!



teringat dulu mak saya blender la daun pegaga ni... weng saner weng sini
bunyi si blender tu... ambil airnye saje yerh...

pastu nak bess buh la gule sket buat pemanis airnyer
dan sejukkan lam peti sejuk bukan peti panas...

Bila dah sejuk cube minum??? wahhh... sejuk.. + rasa daun2 sket...
banyak khasiat minum pucuk daun pegaga ni... antaranya...

awet muda
kurangkan berat badan
menyegarkan badan
melancarkan perjalanan darah
rawatan lepas bersalin

Kat umah blakang rumah mak saya ader gak farmville..
hasil belaan mak saya la hehehe.. so macam2 pokok la dia tanam...
salah satu pokok yg ader kat blakang umah ni ader la pokok pegaga ni...
kalo nak terai carik jer kat pasar.. mesti ader jual..
baik buat sendri & minum sendri.. puas hati kan!


Satu lagi.. pokok inai ader gak kat blakang umah...
mak saya ader jugak buat jus inai.. huhuhu... rasenyer mmg tak bess la..
ibaratnye... macam kita buat inai... pastu kan ader celop2 lam air kan..
ha cuba bau air inai tu kan busuk... tapi takle sebusuk bangkai plak..
cuma bau2 daun inai la...

Pergh.. rasenyer mmg la adoihh.... pahit.. payau!! huh!!
buat ubat la katekan.... mak saya cakap.. dia jumpe petua lam buku petua...
bukan buku masakan... untuk naikkan seri wajah..
minum air daun inai paling kurang seminggu sekali sahaja...
petua ni bagus untuk bakal2 pengantin biasanya hehehe....

tacaya boleh la cuba ye!!



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

izyantyPersonalTaste said...

suka buat ulam pegaga..mkn nasi berselera je he3

Hazmin Hamudin said...

jus daun pegaga pernah la minum dulu-dulu. memang best minum masa sejuk. nyaman je tekak rasa. tapi daun inai tu tak pernah dengar la plak. confirm nak muntah rasa dia.

Mizfantagiro said...

suka sangat ulam pegaga..tp jus pegaga xpenah cube.. nampak cam best jer ^^

SoLy SoLicious said...

suke ratah je pegaga tu..hihih...jus inai xpernah lak try..hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...