Bukan Blog Kamu: mati hidup semula... ajaib!

Monday, October 17

mati hidup semula... ajaib!




sewaktu mengemas-ngemas rumah....
tiba2 ader sesuatu telah melompat dan memeranjatkan saya...

"omocot sipa ko bughuk.."
begitulah bunyi latah saya pada musim ini (saya minah latah)
saya latah ni bermusim.. macam angin monsun la plak ye...

kadang2 saya latah berbunyi begini...

"oh rimau kau baek"

"oh mak ayah ko baek"

"oh ayam ku cantek"

"oh rimau kau buruk"

"oh mak kau buruk"

"ah ayam ko buruk"

tapi sekarang ni... "oh sipa kau buruk atau baek"
tah apesal tahhh!!!!!!!!!!!! hahhhahaa...

eh eh eh bukan latah yang saya nak cerita...
tapi sesuatu benda yang telah memeranjatkan saya
telah melompat dengan pantas saya membunuhnya!!!!

saya yakin beliau dah mati akibat pendarahan teruk di kepala...
saya yakin sangat beliau dah mati akibat terputus 2 badannya...

setelah pulang cik asven.. dengan bangga saya pon memberitahu beliau..

"abang... tadi kan ayang bunuh cicak.. cetengok.. mati sudahhh"
sambil menunjukkan ke arah bangkai cicak yang belum saya buang
sebagai bahan bukti saya ni pembunuh kejam....

"mana ade... tade pon.. tipu yeeee"
ngomel lakiku dengan raser tertipu...

"aikkk tadi dah mati laaaa betollll ayang berani gile bunuh dia"
kateku dengan penoh geram.. sebab aku ni memang penakot
dengan semua haiwan dan binatang kecuali semot, nyamuk dan kucing je
lain semua takottttttttttttttt ahhahaahhaa....

"hmm bunuh tak betul latu... mesti dah hidup balik..."
komplen beliau dengan sinis sekali...

"oh yela kan cicak kan boleh hidup balik walaupun ekornye putus..
macam cite cicakman la kan bang kan bang kan bang"



kan bagus kalo saya dapat cicak tokek ni..
kononye boleh ubatkan penyakid aids...
dan boleh mengayakan sesape yang dapat cicak ni hehehee...

hmm baru nak bangge dengan cik asven dapat bunuh cicakk..
tapi sayang... beliau sudah hidup semula dengan gembira...hmm..


Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

2 2 ORANG KATA:

azam said...

hahaha...nanti malam cicak tu datang camne??

balas dendam

Rai said...

hehe..jangan la cicak datang balas dendam pulak kann..hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...