Bukan Blog Kamu: Keluhan : Filem dan drama kini makin teruk

Monday, October 24

Keluhan : Filem dan drama kini makin teruk

Keluhan oleh sang jejaka tentang isu filem dan drama
kita di Malaysia yang rasenye makin teruk....
banyak unsur2 negatif dari positif...
kata si pengarah : UNTUK PENGAJARAN...
tapi adakah terajar atau terikut2 dengan tayangan itu...

tepuk dada tanya lah hati...
saya dengan ini mengopipeskan satu status FB
dari jejaka yang saya sangat kenali...
berkenaan keluhan beliau terhadap filem dan drama kini..

cube lihat filem @ drama melayu skrg! ape elemen yg ditonjolkan.

aper yg penulis nmpak elemen -ve lbih byak ditonjolkan drpd elemen +ve.

elemen 1 : isteri curang dibelakang suami dan sebaliknya.

elemen 2 : cerita hantu yg pelbagai (hantu gigi pn dh ade skrg).

elemen 3 : pembunuhan yg budget profesional (gangsterism).

elemen 4 : runtuhnya akhlak remaja..

nak lg gmpak elemen ni yg remaja suka ialah elemen 5 : xxx.


utk bngsaku, sila bgun drpd angan nafsumu.

utk penerbit drama @ filem yg bersifat 'opportunist',

igt dlm kita nk kaut untung, kita dh hancurkan maruah bngsa.

penulis beranggapan penerbit filem melayu di Malaysia ni tidak kreatif

dan otak mereke pn spt hantu gigi jgk. suka meniru ape yg dah sediada.

dimanakah nilai org kiter yg baik2 dulu. ape dah tak lagi org melayu

yg baik kat atas muka bumi yg berbentuk sfera ni.


hairan penulis dgn sikap segelintir penerbit filem n drama masa kini.

penulis bgga dgn donnie yen krna tlh menaikan nama bngsa China

dgn filem arahan beliau.walau pun beliau berbangsa China tetapi

smgt cintakan bangsa itu ptut kita contohi.


ayuh bgun bangsaku, generasi kita sudah smkin pupus moraliti nya.

inikah nilai yg ptut kita wasiatkan pda bakal anakanda,

cucu,nenda,ayahanda bonda serta ayah tiri. fikir2 kan...


Status dah macam satu entry daaaa....

sekian... hmm memang betol pon kan....

nak kate ape lagi...............................




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

6 2 ORANG KATA:

BeloG MTT said...

Hmm ada betolnya jugak kan..Tapi apa pon kita penonton kena bijak menilai.. ^^"

azam said...

hehehe...betul kata MTT tu...

rakyat Malaysia kan bijak pandai, fikirlah sendiri

SoLy SoLicious said...

kadang mereka hanya penting mencari keuntunan semata...

aimie amalina said...

hurmmm
cite skrg ni dh pelik2 dah aihhh
aduhaiii




akak!
soweee..lame mimi x mai sini =]

siti kektus said...

nak untung cepat, semua di bedal saja. hmm.

opocot said...

Hi..have been ur silent reader for couple of months. Saya pon tak minat dgn filem Melayu era ni..too much of craps.. Lagi baik layan animasi Upin Ipin, Boboi Boy ker hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...