Bukan Blog Kamu: Pemeriksaan Kesihatan Kehamilan minggu ke 10

Tuesday, April 3

Pemeriksaan Kesihatan Kehamilan minggu ke 10

petang tadi dihantar oleh cik asven ke kelenet..
tak ramai sangat kejap je dapat masuk..
oh baru saya tau tadi dah 10 minggu rupanya haha..
saya pun tak cek kat buku tu dah bape minggu dah saya neh!
sebab saya tau bulan je.. minggu tak amik port.. hishh lehlak camtu!

cek berat sampai 2 kali sebab menurun..bulan lepas 53kg..
bulan ni 52kg pulak.. nurse tu pelik sampai cek 2 kali..
dia tanya nape turun.. muntah2 teruk ke.. tak makan ke..
saya jawab dalam hati.."saya diet la nurse.. tanak gemok haha"
mau kene lempang ngan nurse kalau jawab camtu..

lalu saya menjawab "seminggu 2 ni teruk jugak muntahnya.."
hari2 nak muntah.. baru lega.. kalau tak muntah perot sebu..
makan takde selera.. tiap kali makan tak habis.. laki saya habiskan..

dah cek kencing.. cek HB semuanya normal dan ok..
takde masalah.. cek peyut cek kaki.. cek tangan..
semuanya nak dicek.. saya rela kan lah hati untuk dicek.. hihi

kat klinik tadi jumpa plak seseorang yang macam kenal..
nak tegur? tak minat lah.. saya buat tak nampak je..
sebab saya orangnye sombong gila.. haha.. dia pun tak tegur..
lagipun dia bukan kawan saya.. cuma pernah tengok dan
tau sejarah beliau dan orangnya macamana...
maka tak minatlah saya nak berkawan.. bahaya buat saya nanti...
boleh pulak macam tu ye?

minggu depan ada lagi cek mengecek..
kene amik darah, kene minum air gula, kene scan bagai..
minum air gula? pergggh.. dah la tak suka manis2..
kene minum air gula pulak.. nak test kencing manis katanya..
mesti sakit kepala la lepas tu minum manis...
saya tak suka manis dan berminyak.. kalau termakan
atau terminum.. kene sedia minyak angin... nak pecah pale sakitnye!

hmm tengoklah cemana nanti.........




Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

4 2 ORANG KATA:

misshannajr said...

diet?? haha mmg nak kena la tu kalau jwb kat nurse cmtu..kalau bersalin tak kira bulan..kena kira minggu penting tu hihi...

msredcheesecake said...

Diet tak pe tapi jgn sampai jejas kesihatan ibu n bby.... Makan kena makan jugak, tapi pilih menu yg sihat..

BERT said...

heheh tenkiu2...

~~eiYLa ♥ aJieaCuJa~~ said...

rasalah air gula yang menyengat tuh bert..adeh...penin weh...jgn minum laju2...minum pelan2 tapi cepat2...ha...camne tuh??hehehehee...g pagi2 sbb air masih suam...lau sejuk,maun kuar balik nnti..caiyok2.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...