Bukan Blog Kamu: Pertama kali minum air gula... phewwww~

Thursday, April 19

Pertama kali minum air gula... phewwww~


nampak putih jernih je air gula yang terisi dalam gelas
sejibik macam gelas di atas ni ha... sekali pandang macam air masak je..
tapi bila rasa... nyumnyumnyum.. sedapnya air gula itu!

kata cik misi di klinik semalam masa saya datang untuk temujanji
yang telah ditunda akibat 'dihalau dengan jururawat' minggu lepas
tu kan.. air gula tu ialah air glukosa.. bukan gula yang direbus
bersama air macam kita nak buat air gula untuk minuman tu.. bukan ye!

memang tersiksa la batin jiwa dan raga nak minum air tu...
saya memang benci air manis2 ni.. sebab dah biasa minum air tawar..
silap besar la tak bawak minyak angin... dah minum kepala pun sakit..
mencabar iman jugaklah menunggu giliran untuk sesi bertemu doktor
untuk aktiviti scan perut.. hampir 5 jam saya menanti untuk dipanggil..

nasib baik lah buah hati ada di sisi menemani.. takde la bosan sangat..
tu pun cacat jugak lah kami menunggu.. nasib baiklah ada bekal..
roti dan air milo yang dibeli di kedai berhampiran.. kebulur jugak..
kalau saya tunggu sorang2 kat klinik tu maun terencat akal dibuatnya...
mati kutu sorang2 dalam 5 jam menunggu huhu...

akhirnya dari jam 9 lebih pagi saya tunggu, kira2 pukul 2 petang jugaklah
nama saya dipanggil.. buat scan, sembang itu ini ada dalam 10 menet..
tunggu lame, ceknya sekejap je.. hehee.. memang ramai orang sebenarnya..
siyan tengok misi dengan doktor tu tak rehat2 lagi.. takpe saya paham..

yang bessnya.. dan kagumnya.. bila pertama kali tengok perot kene scan..
tengok baby kecik menari2 lagaknya hahah.. doktor tu tunjuk jantung...
saya kata tak nampak pun dan terkejut.. "eh ada jantung dah ke?"
"bukan takat jantung.. ni kaki tangan semuanya ada" kata doktor tu..

"doktor.. boleh nampak jantina ape ke? tanya saya lagi...
"kat sini tak berapa nampak.. kalau saya dulu 12 minggu dah nampak
jantinanya lelaki... ni kalau tak nampak boleh jadi perempuan...
tapi takleh kompom lagi... nanti kita scan lagi boleh nampak jantina"
balas doktor lagi sambil duk ukur2 budak tu...

selesai aktiviti scan menyeken.. kami pun pulang tapi tapau dulu
makanan di kedai makan berhampiran... dah balik baru teringat.. laaa..
gambar scan tadi tak dapat pulak... aisehh lupe nak tanya doktor tu... :((



Terima Kasih Sudi Singgah Dan Komen Bukan Blog Kamu

5 2 ORANG KATA:

Cik Nur said...

laaa..mcm mana boleh lupa... ?
nanti cuba minta..tgk boleh dapat x..

org kata, kalau minum air gula tu n tetiba termuntah, misi akan suruh minum balik semula dengan sukatan yg mula...betul ke..?

blogyhouse said...

5 jam tunggu..lame yer..nasib baik penyabar org yer..

BERT said...

@nur.. aah kalo muntah kene minum balik eee

sya_ira said...

Sggup tu tgu lame2 kat situ..sya ari tu siap kuar jln2 pastu dtg balik..xboleh la tgu lame2 cmtu :)

BERT said...

@sya_ira

takot kalao g mane2.. nanti kene panggil pulak hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...